شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 4 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مراکز صنعتی استان بوشهر عزم جدی برای بومی‌گزینی داشته باشند
بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خواستار رفع مشکل اشتغال جوانان استان شد و گفت: مراکز صنعتی استان بوشهر عزم جدی برای بومی‌گزینی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: دشمنان برای تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی از هر فرصتی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانان ثروت آینده کشور هستند ادامه داد: دشمن با تهاجم رسانه‌ای مجازی می‌خواهد این قشر را دچار انحطاط فکری کنند و این قشر را در میدان مقابله با نظام قرار دهند.

امام جمعه بوشهر جامعه ورزشی و هنری ما دارای افراد بسیار فرهیخته، روشن و با بصیرت هستند تصریح کرد: حمایت از ورزش قهرمانی و همگانی و ورزشکاران یک اصل است و باید در راستای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در جامعه برنامه ریزی کرد.

وی خواستار تلاش ویژه مسئولان برای ایجاد اشتغال جوانان، توسعه تولید و مردم داری شد و ادامه داد: مراکز صنعتی استان بوشهر عزم جدی برای بومی‌گزینی داشته باشند و از جوانان تحصیل‌کرده حمایت کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر اینکه مسئولان به طور ویژه باید به نیروهای جوان بومی توجه کنند خاطرنشان کرد: احترام و خدمت به مردم بیانگر عقلانیت مدیریتی است و مسئولان باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.

وی با تقدیر از دولت سیزدهم در تحریم برخی نهادها و شخصیت‌های انگلیسی تصریح کرد: پشت صحنه بسیاری از جنایت‌ها برخی از نهادها و شخصیت‌های انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

امام جمعه بوشهر آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی را سر منشأ بسیاری از آشوب‌ها و اغتشاش‌ها عنوان کرد و افزود: آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی کانون شرارت هستند و با قدرت آنها را تحریم می‌کنیم.

حمایت از نخبگان

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند دانشگاه‌های کشور باید پررونق، کلاس‌ها فعال و دانشجویان و نخبگان امیدوار در مسیر پیشرفت کشور تلاشی جهادی داشته باشند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه دانشگاه، نخبگان و استعدادهای برتر از مؤلفه‌های قدرت و ارکان پیشرفت یک کشور هستند گفت: دشمن به دنبال تعطیلی کلاس‌های درس و دانشگاه‌ها و در تلاش برای جذب استعدادهای برتر به خارج از کشور و یا ناامید کردن آنها نسبت به آینده نظام است.

وی با بیان اینکه این ظرفیت نخبگانی باید تبدیل شود به ظرفیت ملی گفت: باید ایده‌های فناور تبدیل به کالاها و محصولات دانش بنیان شوند چرا که در این صورت است که به قدرت و ثروت ملی دست خواهیم یافت.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر اینکه جهان غرب به دنبال این است که انقلاب اسلامی دچار مشکلاتی شود اضافه کرد: انتقاد، اعتراض و پیشنهاد هیچ مشکلی ندارد اما اینکه عده‌ای بیایند با اغتشاش اموال عمومی را تخریب و برای مردم مزاحمت ایجاد کنند نکته‌ای است که جهان غرب و استکبار به دنبال آن هستند.

صفایی بوشهری در باره اظهار نظر برخی افراد خاص گفت: برخی از افراد خاص، با نفوذ و تأثیرگذار جامعه تحت تأثیر تهاجم رسانه‌ای دشمن نکاتی که صحیح نبود مطرح و مشکلاتی ایجاد کردند که باید در این شرایط بصیرت داشت.

وی ادامه داد: انقلاب شکوهمندی که این ملت با خون شهدای خود به وجود آوردند و پای انقلاب خود هستند و نباید برخی از افراد در این شرایط فریب توطئه‌های دشمن را بخورند.

کد خبر 51639
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار