چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 15 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
راه‌اندازی ۱۹ دستگاه دیالیز جدید در مراکز درمانی خراسان شمالی
بجنورد- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از تخصیص ۱۹ دستگاه دیالیز به استان و استفاده آن‌ها در مراکز درمانی خبر داد.

جواد شاهین فر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۱۹ دستگاه دیالیز به استان اختصاص یافت که برای بهبود ارائه خدمات به بیماران کلیوی و دیالیزی استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه این تجهیزات تخصصی برای راه‌اندازی و توسعه مراکز دیالیز استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، عنوان کرد: ۶ دستگاه دیالیز برای اجرای طرح توسعه و راه‌اندازی مرکز دیالیز بیمارستان‌های شیروان اختصاص یافت و امروز مرکز دیالیز بیمارستان خاتم الانبیا شیروان راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه با این اقدام، خدمات دیالیز به بیماران کلیوی سرپایی نیز ارائه می‌شود، اضافه کرد: از دستگاه‌های اختصاص یافته به شیروان، ۳ دستگاه دیالیز نیز به بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان به منظور اجرای طرح توسعه و ارتقا خدمات مطلوب به بیماران کلیوی اختصاص یافت که در دست اقدام است.

شاهین فر ادامه داد: ۴ دستگاه برای راه اندازی مرکز دیالیز در راز و جرگلان، ۴ دستگاه جهت راه اندازی مرکز دیالیز فاروج، ۲ دستگاه‌ها برای توسعه و به‌روز رسانی مرکز دیالیز جاجرم و سایر دستگاه‌ها برای توسعه و یا جایگزینی دستگاه‌های مستهلک به بیمارستان امام علی (ع) بجنورد اختصاص خواهد یافت.

وی با یادآوری اینکه اکنون ۲۷۹ بیمار دیالیزی نیازمند به دیالیز در استان ثبت شده‌اند، بیان کرد: تمام خدمات دیالیز ارائه شده به این بیماران در مراکز دیالیز استان (دولتی و خصوصی) رایگان انجام می‌شود.

کد خبر 57760
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار