دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 20 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
استقامت و ثبات در دین از پیام‌های واقعه عاشورا است
بوشهر- نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: ثبات در دین و استقامت در راه خدا تأمین‌کننده دنیا و آخرت است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری صبح جمعه در مراسم عاشورای حسینی با اشاره به اجر اخروی استقامت و ثبات در دین، اظهار داشت: صبر و استقامت در مسیر دینداری تکمیل کننده حلقه دین است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: کسانی که ایمان، صبر و استقامت و ثبات قدم داشته باشند، بنا بر آیات قرآن ترسی از آینده ندارند و نسبت به اعمال گذشته نگرانی نخواهند داشت.

دبیر مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر فردی اعتقاد، گفتار استوار و ثبات در دین داشت، خداوند در دنیا و آخرت او را از هر انحرافی مصون می‌دارد و در عوض ظالمین و کسانی که ثبات در دین نداشتند را به حال خود رها می‌کند.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز کرد: استقامت و پایداری اگر در زندگی راه پیدا کرد، انسان مسیرش را پیدا می‌کند و زندگی او پایدار خواهد بود.

وی با انتقاد از برخی مداحان در نوع مرثیه سرایی برای سیدالشهدا (ع) خاطرنشان کرد: برخی برای امام حسین (ع) نوحه سرایی می‌کنند، اما به گونه دیگری دشمن شاد کن می‌شوند، به سر و سینه هم می‌زنند اما در مسیری غیر از مسیر حسین بن علی (ع)، آنها در مسیری سینه زنی می‌کنند که رادیوها و رسانه‌های بیگانه حرف و شعارشان را بازتاب دهند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: آنهایی که سخت به دنیا طلبی و ریاست طلبی چسبیده‌اند، من نگران این افراد هم هستم که صحنه را خالی کنند، برخی‌ها وقتی به ریاست می‌رسند فکر می‌کنند خبری است و برای رسیدن به ریاست هر کاری که باشد می‌کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه در عاشورا موضوع ثبات در دین و استقامت دیده شد، خاطرنشان کرد: در شب عاشورا هم امام حسین (ع) به اصحابش فرمودند، هر کسی می‌خواهد برود و از تاریکی شب استفاده کند و برود، اینجا بود که اصحاب دو دسته شدند، عده‌ای ثابت قدم برای دفاع از دین کنار امام حسین (ع) ماندند و عده‌ای هم رفتند.

کد خبر 60621
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار