پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 16 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
کارگاه شعر «اربعین تکامل عاشورا» در بوشهر برگزار شد
بوشهر- کارگاه شعر آهنگ دیگر، به مناسبت اربعین سرور و سالار شهیدان با محوریت «اربعین تکامل عاشورا» در حوزه هنری بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر کارگاه شعر آهنگ دیگر عصر سه‌شنبه در این کارگاه اظهار کرد: اربعین تکامل و رسیدن به کمال است و همان‌گونه که غدیر تکمیل نبوت محسوب می‌شود، اربعین نیز به معنای جهاد حضرت زینب (س) در ثبت عاشورا و تکمیل نهضت سید الشهدا است.

غلامرضا ابراهیمی عنوان کرد: امروزه اربعین به یکی از جدی‌ترین مناسک و آئین‌های مذهبی در ادیان جهان مبدل شده است که چشم میلیون نفر را به سوی خود جذب کرده است.

وی اضافه کرد: اربعین تداوم حادثه عظیم و رستاخیز عاشوراست. برای ترسیم اربعین باید به درک روشنی از نهضت امام حسین و قیام عاشورا دست یافت.

ابراهیمی افزود: تمامی صفات خوب و حسنه در اربعین سیدالشهدا جلوه‌گر است. ایثار، فداکاری، نوع دوستی و حسن خلق در اربعین به اوج خود می‌رسد.

دبیر کارگاه شعر آهنگ دیگر خاطرنشان کرد: اگر شاعر آئینی بخواهد از هر صفت خوبی دم بزند، می‌تواند کمال آن را در اربعین و دلدادگی زائرین حسینی ببیند و در صحنه اشعارش روایت‌گری نماید.

در ادامه «سجاد ندومی» عضو فعال کارگاه شعر آهنگ دیگر مقاله‌ای زیبا در خصوص «فرم و ساختار شعر» ارائه داد و مورد توجه حضار واقع شد.

در ادامه به نقد و تحلیل شعری آئینی از «زهرا تعجب» درباره شهید شاخص سال استان بوشهر پرداخته شد.

در پایان کارگاه شاعران هم استانی «مصطفی نوذری، فرح راوردشیری، محمد امینی، مریم شیخیونی، اسماً سادات رنجبران، مریم سعیدی و مهرناز میرزازاده» به قرائت تازه‌ترین سروده‌های خود در مورد عاشورا، دفاع مقدس و…پرداختند.

کد خبر 61840
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار