پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 16 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
اربعین حرکت به سمت تمدن اسلامی است
بوشهر - رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه گفت: اربعین حرکتی به سمت تمدن اسلامی و یکی از وقایع نورانی و معنوی است که سبب رشد و تعالی انسان می‌شود.

حجت الاسلام علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بروز و ظهور ولایت مداری در اربعین اتفاق می‌افتد و ما در اربعین حسینی به ولایت می رسیم

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه افزود: درس‌های اربعین همواره در زندگی مردم جاری و ساری است و آثار تربیتی فوق العاده ای دارد که یکی از آن آثار ولایت مداری است و لذا حرکت اربعین از نجف جهت عهد و پیمان با ولایت امیرالمومنین علیه السلام آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه اربعین ابعاد مختلفی دارد گفت: از جمله ابعاد اربعین می‌توان به تمدن سازی، آثار تربیتی و فرهنگی اشاره کرد که زیارت سیدالشهدا از نوع آثار تربیتی فرهنگی و تمدن سازی برای ظهور است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه یادآور شد: پیاده روی اربعین آثار سریع و عمیقی به همراه دارد و استقبال مردم ایران از محرم و اربعین از نقاط قوت این آثار است.

وی یادآور شد: اربعین به عنوان تمدن قرن، نیازمند تبیین است همانگونه که عید غدیر در سراسر کشور رقم خورد و فراگیر شدن آن با مجاهدت و تبیین صورت گرفت، اربعین هم نیازمند تبیین همگانی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه بیان کرد: اربعین حرکتی به سمت تمدن اسلامی و یکی از وقایع نورانی و معنوی است که سبب رشد و تعالی انسان می‌شود.

وی بیان کرد: اگر اربعین شکل نمی‌گرفت، این بزرگی، تعالی و رشد اتفاق نمی‌افتاد و جمعیت میلیونی در همایش بزرگ پیاده روی اربعین می‌تواند سپاه امام زمان را تشکیل دهد.

وی یادآور شد: عزاداری ماه صفر و اربعین حسینی همانند ماه محرم در شهرستان دار المومنین گناوه با حضور پرشور مردم و سخنرانی وعاظ و خطبا در حال برگزاری است.

کد خبر 61841
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار