یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 5 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
۶ شهر اصفهان در وضعیت نارنجی کرونا/ شهر قرمز نداریم
اصفهان - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر تنها ۶ شهرستان اصفهان در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند.

آرش نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت رنگ بندی شهرستان‌های استان اصفهان در زمینه شیوع کرونا، اظهار کرد: با توجه به اعلام وزارت بهداشت رنگ بندی شهرستان‌های استان اصفهان از روز شنبه ۶ دی ماه اعلام شده است.

وی با بیان اینکه در فرمول محاسباتی رنگ بندی بروز موارد مثبت و منفی در بیماران بستری در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت شهرستان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اضافه کرد: این محاسبه با ضرایب خاص و فرمول پیچیده انجام می‌شود و لزومی به محاسبه محلی ندارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه خوشبختانه شاهد شیب ملایم کاهش مبتلایان و بستری بیماری کرونا در اصفهان هستیم، ادامه داد: در حال حاضر ۶ شهرستان استان در وضعیت نارجی و ۱۸ شهرستان در وضعیت زرد هستند.

وی گفت: بر این اساس وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های اصفهان، خمینی‌شهر، شهرضا، فلاورجان، کاشان و نطنز در وضعیت نارنجی هستند.

نجیمی تصریح کرد: شهرستان‌های آران و بیدگل، اردستان، برخوار، بویین میاندشت، تیران، چادگان، خوانسار، خور و بیابانک، دهاقان، سمیرم، شاهین شهر، فریدن، فریدونشهر، گلپایگان، لنجان، مبارکه، نائین و نجف آباد نیز در وضعیت زرد کرونا هستند.

وی با بیان اینکه هنوز هیچ‌یک از شهرستان‌های استان اصفهان در وضعیت سفید نیستند، اضافه کرد: از شهروندان می‌خواهیم همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه داشته باشند.

کد خبر 14147
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار