دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 6 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
مقاوم‌سازی ۴۳۸۹۰ واحد را در سطح استان بوشهر
ایسنا/بوشهر وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه کشور با تلاشهای بی‌وقفه امکان پذیر است، عملکرد اداره کل بنیاد مسکن استان بوشهر در سطح استان را شایسته تقدیر دانست.

محمد اسلامی در نشست با مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر با اشاره به اقدامات فنی و عمرانی تصریح کرد: اقدامات شایسته و امیدآفرین بنیاد مسکن در سطح استان بوشهر شایسته تقدیر است.

وی در خصوص پروژه اقدام ملی مسکن در استان بوشهر اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی از سوی اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان صورت پذیرفته، که باید سرعت بیشتری پیدا کند تا تحویل واحدهای مسکونی باکیفیت به مردم هرچه زودتر انجام شود.

پرونده مسکن مهر در استان بوشهر تا پایان امسال بسته خواهد شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر نیز در این نشست در خصوص طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی از ۷۷ هزار خانوار روستایی، ۵۷ درصد مقاوم‌سازی شده است که میانگین کشوری ۴۸ درصد است، یعنی معادل ۴۳۸۹۰ واحد را در سطح استان بوشهر مقاوم سازی کردیم‌.

حمید حیدری بریدی افزود: در حوزه مسکن محرومین که رسالت اصلی بنیاد مسکن است، ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی آغاز شده است که ۶۰ درصد این واحدها به اتمام رسیده و مابقی نیز پایان امسال و تعدادی هم در اواسط سال آینده به اتمام خواهد رسید.

وی عنوان کرد: در خصوص مسکن مهر نیز ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد تعهد استان بوشهر بوده که از این تعداد ۸۶ واحد باقی مانده و مابقی نیز تا پایان سال به اتمام خواهد رسید و پرونده مسکن مهر در استان بوشهر بسته خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حوزه احداث بوستان امید روستایی، ما با ۲۶۲ بوستان و به ازای هر نفر ۳ متر سرانه فضای سبز رتبه اول کشور را داریم که از ۶۳۵۰۰ متر مربع در سال ۹۳ به ۶۰۹۵۹۴ متر مربع رسیده است.

به گفته حیدری بریدی ۲۰۰ زمین مینی والیبال و ۱۶۲ سینمای روباز در این بوستان های امید ایجاد شده است. همچنین ۱۶۹ واحد زمین چمن مصنوعی با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان که جز استان‌های برتر کشور در این حوزه هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر اظهار کرد: در اجرای طرح هادی ۱۷۴۲ پروژه از سال ۹۳ تا کنون اجرا شده و چیزی معادل ۳۸۴ کیلومتر از معابر روستایی آسفالت شده است که برخورداری روستا از این معابر تا قبل از این دولت ۳۴ درصد بوده و حالا به ۵۵ درصد رسیده است یعنی ۲۱ درصد در این چند سال انجام شده که شتاب بسیار خوبی در حوزه عمران روستاها داریم. 

وی افزود: در بحث طرح اقدام ملی مسکن هم اتفاقات خوبی در استان بوشهر رخ داده که حدود ۴۶۱ واحد در قالب طرح اقدام ملی توسط بنیاد مسکن در شهرستان‌های دیلم، دشتی، شهر بَنَک و دیّر آغاز خواهد شد. در قالب گروه‌های ساخت نیز ۶۰ واحد در شهر اهرم خواهیم داشت که ۱۶ نفز متقاضی مراجعه کرده و در حال طی مراحل اداری هستند.

این مسئول بیان کرد: در حوزه سند مالکیت روستایی نیز ۹۵ درصد روستاهای استان دارای سند مالکیت هستند که برای استان بوشهر در این چند سال اتفاق خوبی بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: با درخواست از وزیر کشور پیشنهاد داده‌ام که سقف تسهیلات در حوزه روستایی از ۵۰ به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند که ایشان هم گفتند که اخیرا مطرح و مصوب شده است.

شرایط آسان تسهیلات منابع داخلی بانک مسکن 

مدیر شعب بانک مسکن استان بوشهر در این نشست گفت: تسهیلات پرداختی از محل صندوق پس انداز مسکن یکم از ابتدای طرح تا کنون ۱۶۳۷ فقره قرار داد به مبلغ ۱۱۴۹ میلیارد ریال بوده است. 

عقیل زینلی بخوانی عنوان کرد: کل تسهیلات پرداختی توسط بانک مسکن در استان بوشهر تا پایان آبان ماه ۲۴۰۷ میلیارد ریال در قالب ۳۱۳۲ فقره بوده که مبلغ ۱۹۳۵ میلیارد ریال معادل ۸۰٪ تسهیلات در بخش مسکن و ساختمان بوده است. 

وی افزود: در بخش تسهیلات بافت فرسوده استان بوشهر ۶۹ پروژه به تعداد ۳۲۲ واحد پرداخت شده است. دلیل استقبال پایین مردم از بابت شرایط و ضوابط سهل و آسان تسهیلات منابع داخلی بانک بوده است. 

مدیر شعب بانک مسکن استان بوشهر درباره تسهیلات مسکن مهر گفت: از ۳۶۰۰۰ واحد مسکن مهر احداث شده در استان ۳۲۰۰۰ واحد توسط بانک مسکن پرداخت گردیده است. ۳۰۰۲۰ واحد معادل ۹۴٪ از واحدهای احداثی تقسیط گردیده و ۱۹۸۰ واحد باقی مانده است.

زینلی بخوانی از ۱۹۸۰ واحد باقی مانده ۷۹۹ واحد در قالب تعاونی های مسکن و مابقی پروژه های تفاهم نامه سه جانبه اداره کل راه و شهر سازی بوده که ۱۱۲ واحد آن در دست تسویه نقدی است‌. 

انتهای پیام

کد خبر 14592
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار