یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 5 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
احتمال شیوع پیک چهارم ویروس کرونا در منطقه کاشان
کاشان - یک متخصص عفونی و استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان از احتمال شیوع پیک چهارم ویروس کرونا در منطقه کاشان خبر داد.

مائده نجفی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه در روزها و هفته‌های گذشته شاهد روند کاهشی ابتلاء و بستری بیماران مبتلا به کرونا در کاشان بودیم، اظهار داشت: متأسفانه همزمان با این روند کاهشی، شاهد بی تفاوتی بیشتر مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم که این موضوع می‌تواند احتمال شیوع پیک چهارم کرونا در منطقه کاشان را متصور سازد.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا ارتباط مستقیمی با نوع رفتار مردم دارد، ابراز داشت: برخی از مردم با بازگشایی‌های اخیر، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را فراموش کرده‌اند که ادامه این شرایط، خطر افزایش شیوع مجدد کرونا در دو ماه پایانی سال را افزایش می‌دهد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان و متخصص بیماری‌های عفونی افزود: مهر و آبان ماه گذشته یکی از سخت‌ترین دوران مبارزه با شیوع کرونا هم برای مردم و هم برای کادر بهداشتی و درمانی کشور بود.

وی مهمترین عامل شیوع این ویروس را در حال حاضر حضور در تجمعات و عدم استفاده از ماسک دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به شناسایی چند بیمار مبتلا به نوع جهش یافته کرونا، رعایت مسائل بهداشتی بیش از پیش به نظر می‌رسد.

احتمال افزایش مبتلایان به کرونا با بازگشایی مدارس

نجفی زاده با اشاره به برخی از اخبار مبنی بر بازگشایی مدارس تاکید کرد: کودکان و دانش آموزان در صورت ابتلاء به این بیماری علائم چندانی از خود نشان نمی‌دهند اما ناقلان بسیار خوبی برای این ویروس هستند و در صورت بازگشایی مدارس و تجمع دانش آموزان احتمال افزایش مبتلایان به کرونا وجود دارد.

کد خبر 15501
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار