یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 5 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰
هشتمین هشت
ایسنا/بوشهر تعدادی از هنرمندان جوان برازجان از سال ۱۳۹۲ دور هم جمع شده و فعالیت هنری خود را در قالب یک گروه هنری پویا و خلاق به نام هشت آغاز کرده‌اند...

این گروه با وجود کمبود امکانات و تمام بی‌مهری‌هایی که طی این سال‌ها از جانب مسئولان و فعالان حوزه هنر دیده‌اند باز هم عاشقانه و بدون خستگی به فعالیت‌های هنری خود ادامه می‌دهند.

اعضای گروه هشت طی سال‌های اخیر بیش از ۳۰ مقام در سطوح بین‌المللی و کشوری و استانی کسب کرده‌اند و همچنین از ابتدای شکل‌گیری تا به امروز موفق به برگزاری ۸ نمایشگاه با محوریت انواع هنرهای تجسمی چون نقاشی، طراحی، نقاشی، خط، گرافیک، سیاه قلم، نگارگری، حجم و سفال، عکاسی و خوشنویسی شده‌اند.

نحوه شکل‌گیری گروه

ابوالقاسم طحانیان، سرپرست گروه هنری هثت در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید: تابستان سال ۱۳۹۲ بود که انجمن هنرهای تجسمی برازجان تصمیم به رفتن به اردوی تفریحی و هنری به مقصد کردستان گرفتند و دو روز قبل از سفر اعضای پیشکسوت از رفتن به این سفر انصراف دادند و در نتیجه با سرپرستی بنده و با تعداد اندکی از هنرمندان جوان و پر انرژی برازجان به این سفر هفت روزه رفتیم و در راه برگشت با پیشنهاد من تصمیم به برگزاری یک نمایشگاه گرفتیم و با بررسی تقویم و موافقت حضار، موضوع اولین نمایشگاه هنرهای تجسمی برازجان انتخاب شد.

گروه هشت با هشت عضو

وی ادامه داد: این گروه با هشت عضو، اولین نمایشگاه خود را در شهریور ماه ۹۲ با موضوع امام هشتم شیعیان، علی بن موسی الرضا (ع) فعالیت خود را آغاز کرد و به عنوان اولین گروه هنرهای تجسمی این شهرستان با استقبال خوبی مواجه شد و تا به امروز موفق به برگزاری هشت نمایشگاه با موضوعات مختلف و تنوع آثار هنری شده است.

به گفته این هنرمند جوان گروه هشت از حضور پیشکسوتانی چون زنده‌یاد "فرج‌اله کمالی"، "محمدجواد فخرایی" و "حسن انصاری" بهره برده است.

هدف از برگزاری نمایشگاه

طحانیان با اشاره به افزایش تعداد اعضای گروه اظهار کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه معرفی هنرمندان جوان گمنام شهر و معرفی آثار آنها است و هر سال هم تعداد اعضا بیشتر می‌شود که در حال حاضر بیش از ۷۰ عضو دارد.

سرپرست گروه هنری هشت با تشریح سایر فعالیت‌هایشان افزود: در دو سال اخیر با دعوت از دو مهمان افتخاری و ویژه از خرم‌آباد و تهران آثار این عزیزان را در نمایشگاه هشت داشتیم و در پایان نمایشگاه با مراسم اختتامیه‌ای در تالار فرهنگ شهر برازجان از تمام این عزیزان جوان هنرمند شهر با حضور مسئولان و خبرگزاری‌های شهرستان و استان تقدیر به عمل آوردیم.

وی عنوان کرد: گروه هشت به جز نمایشگاه سالانه خود نمایشگاه‌های متعددی با موضوعات مختلف برگزار کرده که با داوری، آثارهای این نمایشگاه انتخاب می‌شدند و همچنین امسال هشتمین نمایشگاه سالانه گروه هنرهای تجسمی هشت برازجان با حضور هنرمندان جوان برگزار می‌شود.

قطب هنرهای تجسمی

ابوالقاسم طحانیان خاطرنشان کرد: من اعلام کرده بودم امسال، سال آخر فعالیت این گروه خواهد بود اما این موضوع با مخالفت چند تن از بزرگان هنر روبرو شد. آنها معتقد بودند این گروه تنها گروه هنری فعال، با این تعداد هنرمند جوان است که هر سال در زمان مقرر رویداد نمایشگاهی برگزار می‌کند و برازجان را تبدیل به قطب هنرهای تجسمی استان بوشهر کرده است.

سرپرست گروه هنری هشت یادآور شد: امسال با تلاش‌های زیاد موفق به برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی و حضوری شدیم و با اعلام فراخوان و اضافه شدن بخش عکس دوربینی و موبایلی با موضوع محرم و بخش ویژه نمایشگاه که به چهره و اشعار سه تن از افراد بزرگ و پیشکسوت و مشهور برازجان که در سال ۹۹ در اثر ویروس کرونا فوت کردند، پرداخته‌ایم و سرانجام ۱۲ بهمن ماه این نمایشگاه در سالن اداره تبلیغات اسلامی برازجان برگزار می‌شود که تا ۱۶ بهمن ماه نیز ادامه دارد.

این هنرمند توضیح داد: اسامی شرکت‌کنندگان در هشتمین نمایشگاه هنرهای تجسمی هشت، پس از داوری اعلام شد.

به گزارش ایسنا، شرکت‌کنندگان بخش آزاد نمایشگاه "هشتمین هشت" ابوالقاسم طحانیان، سعید جوانمرد، محمد امــین، حسن گتویی، اسماعیل آلشلو، امین ویسویی، علیرضا احمدی خــرم، محـمــد حسـن بهزادی، علیرضا اسدی، پریسا جابری، مرجان آبشیرینی، امیر زارع‌زاده، حسین حور اسفند، ابوالفضل شهبازی، فاطمه حیدری، ریحانه ابراهیمی، بهار قائدزاده، سوزان مرادی‌نجار، الهه کمالی، نجمه کرمانی، نجمه راهداری، الهام راشدی، الناز احمدزاده، محدثه داودی، ریحانه راهداری، مهسا دشتی، فاطمه وطن دوسـت، الهام ترک‌زاده، فریبـا جابری، سمیرا خــدادادی، فرشته احمدی، فروغ اللهیاری، خاطره امیری‌زاده، معصومه برزگر، هدیه خادمی، بهار برازجانی، لیدا حسن‌زاده، صفورا کـرمانی، فــروغ زمـانی، فاطمـه شبانی، مینا شریف‌پور، حمیرا حیدری، مژگان خاییزی، ساجده دهقانی، الهام درگاهی، شهناز شبانی، اسـماء شیروانی، ساناز صمصامی، یاسمن انصاری مجرد، مهسا عبـاسی، شیدا عرب‌زاده، فـردوس حیـاوی، فاطمه قنبری، محدثه مرشــدی یکتا، محدثه مـوذنی، فاطمه مومنی، لیـلا نجف‌زاده، پردیس نیک‌نام، فاطمه گزبلندی، شیدا هادی‌نژاد، حـکـیمه جــمالی هستند.

همچنین شرکت‌کنندگان بخش ویژه این نمایشگاه شامل الهه کمالی، بهار قائدزاده، سعید جوانمرد، نجمه کرمانی، محمدعلی نادری، جمال ابراهـیمی، مـهرداد مـیرشکاری، حسن گتویی و ریحانه ابراهیمی است. 
                                                   
گفتنی است اسامی شرکت‌کنندگان بخش فراخوان عکس محرم نمایشگاه هشتمین هشت، شایسته پورجم، پریسا جفره‌ای، سمیرا ماحوزی، لیلا بحرینی، و بخش فراخوان عکس موبایلی ویدا خوشبختی، فاطمه میرزازاده، مهسا شبانی، زلیخا مرادی، رزیتا قربانی، مریم کفاش، زرین کیوان‌راد، سـمـیه مرشـدی هستند.

انتهای پیام

کد خبر 16148
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار