شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 4 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
۶ مبتلا به کرونا در استان فارس جان باختند/ افزایش آمار روزانه
شیراز - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته شش نفر به دلیل ابتلا به کرونا در استان فارس جان باختند و ۹۵ نیز در بخش های «آی سی یو» بستری هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر دوشنبه با حضور در استودیو سلامت فارس در جمع خبرنگاران با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کرونا ویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، نزدیک به ۵۹۳ هزار تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۶۸ هزار و ۴۴ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده و همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۸ هزار مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد هزار و ۴۲۹ بیمار مثبت شناسایی و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۶۹ هزار و ۴۷۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۵۳۹ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۹۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر همتی در ادامه با اعلام جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۱۴۷ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۱۶۳ هزار و ۲۷۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

او با اعلام اینکه شهرستان‌های شیراز، ممسنی، پاسارگاد و استهبان در وضعیت زرد و دیگر شهرستان‌های استان در وضعیت آبی قرار دارند، از مردم خواست تا از حضور در تجمعات و سفر غیرضروری خودداری کنند.

دکتر همتی همکاری مردم و پایبندی به رعایت اصول بهداشتی را مهم‌ترین زمینه‌های حفظ سلامت جامعه در ایام کرونا برشمرد.

کد خبر 16730
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار