یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 5 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
ممنوعیت اقامه نماز جماعت و برپایی جشن در حرم امام علی(ع)
استاندار نجف به منظور حفظ سلامت زائران و جلوگیری از شیوع کرونا از ممنوعیت تجمع، برپایی مراسم عزا و جشن و همچنین اقامه نماز جماعت در حرم امام علی (ع) تا اطلاع ثانوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در حالی که زائران عراقی تا کنون بدون محدودیت به زیارت اعتاب مقدسه مشرف می‌شدند و در ایام ولادت حضرت زهرا (س) نیز شهر نجف و حرم علوی مملو از جمعیت بود، استاندار نجف برای جلوگیری از ورود کرونای انگلیسی به این کشور هشدار داد.

به گفته استاندار نجف، تمام زائران برای حضور در حرم علوی باید از ماسک استفاده کنند و در صورت نداشتن ماسک از ورود آنها به حرم امیرالمؤمنین (ع) جلوگیری می‌شود.

علاوه بر این، تجمع، برپایی مراسم عزا و جشن و همچنین اقامه نماز جماعت در حرم امام علی (ع) تا اطلاع ثانوی ممنوع شد و میزان حضور زائران در حرم باید تا ۲۵ درصد فضای زیارتی باشد.

ایجاد محدودیت در نجف اشرف در حالی رخ می‌دهد که در روزهای اخیر اخباری درباره از سرگیری سفرهای زیارتی به عتبات و همچنین آمادگی سازمان حج و زیارت برای برقراری این سفرها شنیده می‌شد که البته با توجه به محدودیت‌های جدید در شهر نجف و ابلاغیه استاندار این شهر، به نظر می‌رسد تا پایان سال جاری، عراق زائر خارجی نپذیرد و هیچ زائری از کشورمان امکان تشرف به حرم‌های مقدس را نداشته باشد.‌

کد خبر 17280
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار