چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 8 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
بیمارستان محلی شهدای شبانکاره در شهرستان دشتستان افتتاح شد
بوشهر- بیمارستان محلی شهدای شبانکاره دشتستان با حضور قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعدازظهر پنج‌شنبه در این آئین اظهار داشت: امروزه بیمارستان‌ها به عنوان بخش مهمی از نظام سلامت، باید مروج سلامت باشند.

ایرج حریرچی افزود: یکی از راه‌هایی که می‌توان خدمات را با بهترین کیفیت و بهره‌وری بالا ارائه داد، ایجاد بیمارستان محلی است.

وی در تشریح عملکرد بیمارستان‌های محلی بیان کرد: در این بیمارستان‌ها، خدمات اورژانس شبانه‌روزی، بستری کمتر از ۲۴ ساعت و خدمات تخصصی پایه به صورت سرپایی ارائه خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان نیز گفت: بخش شبانکاره با بیش از ۲۱ هزار جمعیت، در شمال غربی شهرستان دشتستان واقع‌شده است که دارای دو مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه بهداشتی و ۱۰ خانه بهداشت و یک پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای است.

ماریا خویشدوست افزود: بیمارستان محلی ۱۲ تختخوابی شهدای شهر شبانکاره توسط بنیاد مستضعفان (بنیاد علوی) و با نظارت وزارت بهداشت در زمینی به مساحت هزار و ۴۰ مترمربع و با اعتباری معادل ۸۰ میلیارد ریال احداث و افتتاح‌شده است.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این بیمارستان محلی، قطعاً کاهش بار مراجعات بیماران به بیمارستان گنجی برازجان را شاهد خواهیم بود و خدمات تخصصی به صورت سرپایی و همچنین بستری کمتر از ۲۴ ساعت در این بیمارستان به مردم شریف بخش شبانکاره ارائه خواهد شد.

خویشدوست همچنین گفت: در این بیمارستان محلی بخش بستری مردان، زنان، اطفال، آزمایشگاه، اتاق احیا، اتاق عمل سرپایی، اتاق زایمان، سونوگرافی، ماموگرافی، مطب پزشک عمومی، دندان‌پزشکی، کارشناس تغذیه و رژیم درمانی، کارشناس سلامت روان و همچنین سالن آموزش و بخش اداری دایر است و تمامی خدمات با تعرفه دولتی به مراجعین ارائه می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تخصیص اعتبار شاهد راه‌اندازی بیمارستان‌های محلی در دیگر مناطق کم برخوردار شهرستان دشتستان باشیم تا مردم این مناطق خدمات درمانی را در کمترین زمان و در محل خود دریافت نمایند.

بیمارستان محلی شهدای شهر شبانکاره شهرستان دشتستان با حضور قائم‌مقام وزیر بهداشت و آموزش پزشکی، استاندار بوشهر، نماینده مردم شریف دشتستان در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 17447
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار