چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 8 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
رونمایی از محلول ضدعفونی کننده طبیعی با ۹۹% اثربخشی دربرابر کرونا
محلول ضدعفونی کننده طبیعی و گیاهی IMC ORGA با حضور فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران از پارک فناوری پردیس رونمایی شد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در این مراسم که ۲۱ بهمن ماه در پارک فناوری پردیس برگزار شد، دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران و جمعی از مسئولان حضور داشتند.

دکتر زالی رونمایی از محلول تمام ارگانیک ضدعفونی کننده ارگا با استفاده از ظرفیت‌های اقلیمی، دانش فنی پیچیده، سازگار با محیط زیست و اخذ استاندارهای لازم توسط محققان داخلی را باعث افتخار دانست و فعالیت‌های پژوهشگران در پارک فناوری پردیس را غرورانگیز توصیف کرد.

وی با اشاره به پیچیده بودن و بیماری‌زایی بالای ویروس کرونا گفت: کرونا به دلیل امکان بقای طولانی در محیط و احتمال انتقال از دست، لباس و سطوح، ممکن است تا سال‌ها با بشر دست به گریبان باشد و محیط زندگی را تبدیل به محیطی ناایمن کند، بنابراین اتکا به دانش محققان و استفاده از ابزارهای محافظتی می‌تواند به میزان قابل توجهی ایمنی در برابر این ویروس را به وجود بیاورد.

دکتر زالی با بیان اینکه بقای کووید در سرما، سطوح مختلف پلاستیکی و فلزی، تاروپود لباس و مواد غذایی نشان از اهمیت شناسایی راهکار مؤثری برای مقابله دارد تاکید کرد: محصولی که بانام IMC.ORGH امروز از آن رونمایی می‌شود می‌تواند بالاترین اثربخشی در ضدعفونی را ایجاد کند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران نسبت به تخریب محیط زیست به واسطه استفاده گسترده از مواد ضدعفونی کننده خصوصاً موادی که برپایه الکل هستند هشدار داد: باید با استفاده از موادضدعفونی کننده گیاهی و بی ضرر به توسعه پایدار کشور و کاهش تخریب محیط زیست کمک کنیم.

آسیب مواد ضدعفونی کننده به پوست دست و ایجاد آلرژی‌های دستگاه تنفسی از دیگر مضرات مواد ضدعفونی کننده صنعتی بود که دکتر زالی به آن اشاره کرد و گفت: بقا و پایداری، اثر بخشی کافی، بی ضرر بودن برای بدن انسان و محیط زیست و در عین حال کارایی بالا از جمله مشخصات محلول ضدعفونی کننده IMC ORGA است که دستاورد محققان برجسته کشور است.

دکتر زالی با بیان اینکه تولید محصولی طبیعی، ارگانیک و در عین حال اثربخش، کار بسیار پیچیده و دشواری است افزود: در بسیاری از موارد دسترسی و فرموله کردن گیاهان دارویی از ترکیبات صنعتی و شیمیایی پیچیده‌تر است.

وی استفاده از پتانسیل‌های بالای کشور در زمینه بهره‌مندی از گنجینه ارزشمند گیاهان دارویی را کاری ارزشمند و قابل تقدیر توصیف کرد و خاطرنشان کرد: سالیان متمادی است اثر بخشی گیاهان دارویی ثابت شده و امروز محققان کشور با استفاده از ظرفیت‌های بومی داخلی با تولید محصولی ارزشمند، منحصر به فرد، اثربخش و دوستدار محیط زیست افتخاری دیگر برای کشور رقم زدند؛ رونمایی از محصولی صد درصد ایرانی و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و ملی نشان از دانش فنی و بومی کشور دارد.

همچنین دکتر نفیسه حسینی یکتا مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت نیز در ادامه با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان علم را به اقتصاد گره می‌زنند، اظهار کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های محلول ضدعفونی کننده IMC ORGA که امروز از آن رونمایی می‌شود تکیه بر دانش بومی و کارایی بالای این محصول است.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت توجه بیش از پیش به دانش بومی در کشور گفت: صفر تا صد مواد اولیه این محلول از اقلیم ایران تهیه شده و استفاده از منابع اصیل دانش طب ایرانی در کارکرد مؤثر این محلول خودنمایی می‌کند.

در ادامه مهندس قنبر پور معاون توسعه پارک فناوری پردیس نیز در این مراسم توضیحاتی درباره پارک فناوری پردیس ارائه داد و گفت: بیش از دودهه‌ای که از عمر این پارک می‌گذرد، حوزه فناوری و ارتباط این حوزه با شرکت‌های دانش‌بنیان به گفتمان اصلی این پارک تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون نزدیک به ۱۰۰۰ محصول از شرکت‌های دانش بنیان در پارک فناوری پردیس به بازار عرضه می‌شود از استقرار ۱۵۰ مرکز رشد در این پارک فناوری خبر داد.

دکتر کریمی مدیر مرکز نوآور نیز در مراسم رونمایی از محلول ضدعفونی کننده IMC ORGA با اشاره به اینکه این محلول محصولی کاملاً گیاهی، طبیعی و بر پایه آب است، اظهار کرد: شرکتی که فناوری تولید این محصول را در اختیار دارد با دارا بودن مرکز رشد نو آری مشترک در ایران، آلمان و کانادا و ارتباط مستقیم با پژوهشگاه‌های معتبر دنیا موفق به تولید محلولی آنتی میکروبیال کاملاً گیاهی شده است.

وی با اشاره به اینکه این محلول دارای تاییدیه سیب سلامت از سازمان غذا و دارو و مورد تأیید آزمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی است گفت: قابلیت نزدیک به صددرصدی از بین بردن قارچ، ویروس و باکتری از مشخصه‌های این محصول است.

محلول ضدعفونی کننده IMC ORGA با اثربخشی بالا در پیشگیری از ویروس کووید ۱۹، امکان نابودسازی طیف وسیعی از میکرو ارگانیسم‌ها را در کمترین زمان ممکن دارد. ضدعفونی دست، صورت، بدن، سطوح سخت و نرم و ضدعفونی و تمیز کردن انواع زخم، محل جراحی و جای سوختگی از کاربردهای این محصول گیاهی است.

این محصول به تأیید آزمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی نظیر انستیتو پاستور، مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، سازمان پدافند غیرعامل ، CREM CO ، HYGCEN نیز رسیده است.

در تستی که در آزمایشگاه‌های CREM Co کانادا بر کرونا ویروس انجام شد، مشخص شده که ترکیب IMC ORGA در از بین بردن این ویروس بسیار اثربخش عمل می‌کند و می‌تواند ۹۹.۹۷ درصد در از بین بردن ویروس اثربخش باشد. همچنین اجزای مؤثره این محلول عصاره آویشن، نعنا، فلفل و زنجبیل است و PH خنثی و سازگاری با پوست از ویژگی‌های این محصول است.

بقا و پایداری، اثر بخشی کافی، بی ضرر بودن برای بدن انسان و محیط زیست و در عین حال کارایی بالا از جمله مشخصات محلول ضدعفونی کننده IMC ORGA است که دستاورد محققان برجسته کشور است.

این محلول آنتی میکروبیال کاملاً ارگانیک و گیاهی است که قابلیت نابود سازی قارچ، باکتری و ویروس از جمله ویروس کرونا، و پا را آنفولانزا و BVD را دارد که علاوه بر نداشتن عوارض جانبی استفاده از الکل و وایتکس می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای نابود سازی عوامل بیماری زا شود. این ترکیب فاقد هر گونه الکل، آمونیوم، پارابن، تریکلوسان، بنزالکونیم کلرید و … است.

* کاملاً ایمن و غیر سمی

* دارای بویی مطبوع (نعنایی)

* قابلیت نگهداری در خانه، ماشین، محل کار

* مناسب برای از بین بردن میکروب‌ها در آشپزخانه، دستشویی و حمام

* قابلیت نابودسازی ۹۹/۹۹% ویروس، قارچ و باکتری

* پایداری و ماندگاری بالا بر روی سطوح

* بدون ایجاد چسبندگی و لکه گذاری بر سطوح

* بدون هیچ‌گونه عوارض جانبی، حساسیت پوستی و کاملاً ایمن و مناسب به عنوان ضد عفونی کننده دست کودکان خصوصاً در مدارس و مهدکودک‌ها می‌باشد.
 

برخی از کاربردهای محلول:

* دست‌ها

* سطوح سخت و غیر متخلخل.

* سطوح فلزی، شیشه‌ای، پلی کربناتی، سرامیکی، لمینتی، چوبی، MDF و PVC.

* ابزارآلات، اسباب بازی‌ها، قفسه‌های داروخانه‌های و مغازه‌ها.

* پاک کردن سطوح مختلف مانند پارکت‌ها، لوسترها و اشیای تزئینی.

* پاک کردن آسانسورها، دیوارها، پنجره‌ها.

* پاک کردن اجزای کامپیوتر، موبایل، مانیتورها و وسایل موجود در دفاتر کار.

* سطوح نرم متخلل.

* پارچه‌های لباس‌ها، مبلمان، تخت و وسایل خواب.

* لباس‌ها، کیف و کفش چرمی.

* سطوح داخلی خودروها.

* ضدعفونی کردن و تمیز کردن انواع زخم‌ها باشد

این ترکیب می‌تواند برای ضدعفونی کردن مکان‌های زیر استفاده شود:

* مراکز پزشکی، بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌ها.

* تمامی مراکز مالی و بانک‌ها، مراکز نظامی.

* مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی.

* پمپ بنزین‌ها و مراکز توزیع CNG.

* حمل نقل عمومی، فرودگاه‌ها، ترمینال‌های تاکسی و اتوبوس .

* خانه (آشپزخانه، حمام، توالت، دیوارها و کف).

*تمامی مراکز تفریحی و ورزشی، مراکز خرید رستوران‌ها، مراکز آرایش و زیبایی.

* مراکز ارائه دهنده خدمات صنعتی

لازم به ذکر است این محلول دارای سیب سلامت از سازمان غذا و دارو و مورد تأیید آزمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی از جمله سرم سازی رازی، انیسیتو پاستور، هایژن آلمان و کرمکو کانادا و سازمان‌های مختلف مانند سازمان پدافند غیر عامل کشور و سپند وزارت دفاع می‌باشد.

نهادها، ارگان‌ها و ادارات و مدارس و کلیه اتحادیه‌های صنوف و شرکت‌ها و عموم مردم برای تهیه این محصول ضدعفونی کننده دست و سطوح ارگانیک و گیاهی به صورت کلی با تخفیف ویژه و جزئی با آنلاین بازار امید در سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به سایت bazareomid.com و یا با شماره‌های ۰۹۱۲۵۳۴۸۴۸۷ و۰۹۱۰۹۴۵۴۰۲۶ و ۰۲۱۷۷۵۶۸۷۷۳ تماس بگیرید یا به سامانه ۳۰۰۰۰۶۶۴۳.پ یامک بزنند. همچنین به اطلاع می‌رساند قسمتی از عوائد فروش این محصول به عزیزان توان یابان ذهنی اوتیسم و سندروم داون تعلق می‌گیرد.

کد خبر 17755
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار