سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 7 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
مسئولان عزم جدی برای رفع گرانی و بهبود معیشت مردم داشته باشند
بوشهر - امام جمعه موقت عسلویه گفت: مسئولان عزم جدی برای رفع گرانی و بهبود معیشت مردم داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام شیخ مصطفی بدری در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با تبریک بعثت پیامبر گرامی اسلام اظهار داشت: خدا در قرآن می‌فرماید پیامبری از خود شما فرستادم که اصرار به راهنمایی شما دارد و دلسوز و مهربان است.

امام جمعه موقت عسلویه افزود: پیامبر قبل از بعثت امتیازات و صفات منحصر به فردی داشت؛ از جمله اینکه به محمد امین مشهور و معروف بود و مردم همه او را به عنوان امین و راستگو می‌شناختند.

وی بیان کرد: نمونه‌هایی زیادی از مواردی که مردم به او اعتماد داشتند روایت شده از جمله در قضیه نصب حجرالاسود که میان قبایل مکه اتفاق افتاد. همه گفتند اولین کسی که وارد شد به نظر و پیشنهاد او عمل کنیم. حضرت محمد وارد شد و همه به راستگویی و درستکاری او ایمان داشتند قبول کردند که پیشنهادش را بپذیرند و طبق نظر او پارچه‌ای پهن کردند و نماینده هر قبیله گوشه‌ای از پارچه گرفت و خودش حجرالاسود را در جای آن نصب کرد و مانع اختلاف در بین قبایل شد.

بدری افزود: در آخرین روزهای ماه رجب هستیم و باید از این ماه بهره ببریم. ماه رجب رشته اتصال خدا با بندگان است. ولایت حضرت علی در این ماه تجلی می‌یابد و باید از ولایت آن حضرت بهره مند شویم و آن را درک کنیم.

امام جمعه موقت عسلویه ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا را گرامی داشت و اضافه کرد: شهدا بودند که از نفس افتادند که ما از نفس نیفتیم. در سال ۵۸ به فرمان حضرت امام نهاد مقدس بنیاد شهید تأسیس شد.

بدری به اعیاد شعبانیه اشاره کرد و ادامه داد: سوم شعبان ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار را در پیش داریم. این روز را به پاسداران جان بر کف تبریک عرض می‌کنم. همچنین ولادت حضرت ابوالفضل العباس و روز جانباز را به جانبازان عزیز تبریک عرض می‌کنم. آنها سختی‌های زیادی متحمل شده‌اند و دارند سختی می‌کشند. ولادت امام زین العابدین و امام سجاد را هم تبریک عرض می‌کنم. ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت را هم تبریک عرض می‌کنم.

امام جمعه موقت عسلویه با اشاره به فرازهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب گلایه شدیدی نسبت به گرانی‌ها و سختی معیشت مردم داشتند. آیا کسی هست که جلو گرانی را بگیرد؟ بعضی سفره‌های خوبی دارند و افرادی هستند که سفره‌ای ندارند.

وی ادامه داد: به فرموده رهبری، علاج گرانی‌ها در خود کشور است. اگر مسئولین ما به فرمایش رهبر انقلاب توجه کنند و عمل می‌کردند این مشکلات اقتصادی را نداشتیم. مسئولین با سلیقه خود کار می‌کنند و اگر به فرمایش آقا توجه می‌کردند این مسئله پیش نمی‌آمد.

امام جمعه موقت عسلویه به سخنان دیروز رهبر انقلاب به مناسبت عید مبعث نیز اشاره کرد و افزود: جوانان از فضای مجازی استفاده کنند. جوانان ما افسران جنگ نرم هستند. دشمن یک جوری از فضای مجازی استفاده می‌کند و ما هم باید یک جور از فضای مجازی استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: در فضای مجازی باید امید آفرینی کنند و باید بصیرت آفرینی کنند و جوانان را خسته و ناامید نکنند. جوانان انقلابی محکم ایستاده‌اند و پایبند آرمان‌ها و خون شهدا هستند.

کد خبر 19774
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار