سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 7 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
خلیج فارس مواج و طوفانی می‌شود/ لزوم اجتناب از ترددهای دریایی
بوشهر - مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از وزش باد شدید در استان خبر داد و گفت:‌ با توجه به مواج و متلاطم بودن خلیج فارس، از ترددهای دریایی غیرضروری و تردد شناورهای کوچک پرهیز شود.

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از روزهای جمعه و شنبه همراه با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید جنوبی در قسمت‌های شمالی خلیج فارس و سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان بوشهر، دریا در این نواحی مواج و متلاطم خواهد بود.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود در روز شنبه آینده در برخی ساعات سرعت وزش باد جنوبی بر روی شمال خلیج فارس به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج تا حدود دو متر افزایش یابد.

مدیرکل هواشناسی بوشهر با اشاره به وزش باد گاهی بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت، خاطرنشان کرد: نتیجه این شرایط مواج شدن شمال خلیج فارس، ارتفاع موج بین یک تا ۱.۵ متر و در فراساحل گاهی تا دو متر خواه بود.

وی از احتمال گرد و خاک در سواحل شمالی و مرکزی استان بوشهر خبر داد و افزود: این شرایط باعث اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی در ساحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان بوشهر می‌شود.

شکوهی‌پور ادامه داد: توصیه می‌شود طی این مدت دریانوردان تمهیدات و آمادگی لازم را در مواجهه با خطرات احتمالی داشته باشند و بویژه در رو شنبه از ترددهای دریایی غیر ضروری و تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی اجتناب شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: دمای هوا نیز از روز چهارشنبه روند افزایشی خواهد داشت.

کد خبر 21555
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار