سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 7 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
برنامه ریزی ماه رمضان در گناوه متناسب با وضعیت کرونایی باشد
گناوه-فرماندار گناوه گفت: هیئت‌های مذهبی شهرستان گناوه متناسب با شرایط رنگ بندی کرونایی و وضعیت نارنجی شهرستان برنامه ریزی لازم را برای ماه مبارک رمضان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا مهرجو صبح سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه با تقدیر از تلاش‌های بی وقفه کادر درمان و سلامت شهرستان در مقابله با کرونا اظهار داشت: علیرغم تلاش‌ها و زحمات شبانه روزی مدافعان سلامت، به دلیل عادی انگاری شرایط ابتلاء و بستری بیماران کرونایی در شهرستان سیر صعودی دارد و نگران کننده است.

فرماندار گناوه افزود: در سال گذشته بازاریان با ایثار و ازخودگذشتگی با همکاری مجموع امور صنفی اقدام به تعطیلی کسب و کار خود برای حفظ سلامت شهروندان و هموطنان کردند کمک بسیار خوبی در کنترل شیوع کرونا بسیار مؤثر بود.

وی گفت: مردم شهرستان گناوه سابقه درخشانی در همیاری و همکاری همه جانبه با ستاد مقابله با کرونا در سال گذشته داشتند که این همکاری باعث شد شرایط نسبتاً مطلوبی داشته باشیم ولی با گذشت زمان و عادی انگاری، از اسفندماه تا کنون روند ابتلاء به بیماری کرونا در شهرستان سیر صعودی پیدا کرده است و نیاز به کمک و همیاری بیشتر مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پرهیز از دور همی ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است.

مهرجو بیان کرد: با افزایش روند ابتلاء به ویروس کرونا و تعداد موارد بستری این نگرانی وجود دارد که شهرستان وارد رنگ بندی قرمز شود و این امر به ناچار منجر به تعطیلی گروه‌های شغلی ضروری خواهد شد.

وی گفت: تعطیلی مشاغل و کسب و کارها در حوزه اقتصادی زیان‌های فراوانی به مردم وارد می‌کند و تعدادی از مشاغل ازجمله مشاغل خدماتی از چرخه خارج می‌شوند.

فرماندار گناوه تصریح کرد: ادامه روند فعلی هم در موارد ابتلاء و بستری قطعاً به زودی در وضعیت رنگ بندی قرمز قرار می‌گیریم که محدودیت‌ها و تنگناهای های بیشتری به همراه دارد و اگر مردم در شرایط کنونی شهرستان در رنگ بندی نارنجی همکاری لازم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و پرهیز از دور همی ها داشته باشند می‌تواند در کاهش تعداد ابتلاء و بستری تأثیر بسزایی داشته باشد.

وی ادامه داد: به موازات تلاش‌های کادر درمان و سلامت، نیروهای انتظامی و سپاه و بسیج و در کنترل مبادی و خروجی از اواخر اسفند تاکنون و کمیته نظارت بر رعایت پروتکل‌ها نقش مؤثری در مقابله با شیوع بیماری کرونا داشته‌اند.

فرماندار گناوه خاطرنشان کرد: در مقابله با ویروس کرونا در شهرستان، دستگاه‌ها و گروه‌های زیادی همکاری داشتند، و در ماه محرم و صفر گذشته با رعایت پروتکل‌ها مراسم‌ها برگزار شد و در ایام پیش رو نیز متولیان امور فرهنگی شهرستان و هیأت‌های مذهبی مثل گذشته همکاری لازم داشته باشند.

وی اضافه کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان انتظار می‌رود هیئت‌های مذهبی شهرستان متناسب با شرایط رنگ بندی کرونایی و وضعیت نارنجی شهرستان برنامه ریزی لازم را داشته باشند تا ضمن پیشگیری از شیوع کرونا زمینه بهره برداری سو از آئین‌های مذهبی فراهم نشود.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها و موانع زدایی ها» از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: این نامگذاری در ادامه نامگذاری سنوات اخیر با رویکرد اقتصادی و توجه به وضعیت تولید و اشتغال است و با تاکید بیشتر بر موانع زدایی و پشتیبانی از تولید داخل است.

فرماندار گناوه افزود: مانع زدایی و پشتیبانی از تولید رسالت و مأموریت اصلی دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی است و باید حمایت از تولید و رفع موانع آن به صورت عینی و واقعی باشد.

وی گفت: در شهرستان گناوه ۵۶ درصد از مشاغل شهرستان در حوزه خدمات است که مستقیم به فعالیت‌های تجاری وابسته است و نیازاست تا تولید سهم بیشتری در اشتغال شهرستان داشته باشد و لازمه این امر حمایت و پشتیبانی از تولید است، بنابراین اگر مشاغل تولیدی تقویت شود باعث استحکام بیشتر مشاغل، تولید بیشتر و کمک به بنیان اقتصادی کشور است.

مهرجو بیان کرد: همه دست اندر کاران در بخش عمومی و خصوصی و دستگاه‌های متولی به اقدامات عملی برای تحقق شعار سال و مانع زدایی در مسیر تولید کمک کنند و همه در هر جایگاه با ارائه راهکارهایی برای رفع این موانع و پشتیبانی از تولید تلاش مجدانه داشته باشند تا اهداف متعالی این نامگذاری برآورده شود.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال جاری یادآور شد: تمهیدات لازم برای برگزاری این انتخابات در شهرستان گناوه اتخاذ شده است و برخی از فرایندهای انتخابات انجام شده در مرحله رسیدگی به صلاحیت‌ها توسط هیئت‌های اجرایی قرار دارد.

وی گفت: همه باید تلاش کنند تا زمینه لازم برای حضور پرشور و مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات که نیاز امروز کشور است فراهم شود.

وی در ادامه به دستاوردهای اقتصادی و عمرانی و فرهنگی سال ۹۹ اشاره کرد و اظهار داشت: این فعالیت و دستاوردها در شرایط فشار حداکثری ناشی از تحریم نظام سلطه که با شکست مواجه شد و در شرایط وضعیت کرونایی به دست آمده است تلاش همه دست اندر کاران در این زمینه قابل تقدیر است.

کد خبر 21556
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار