سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 7 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
مساحت گلخانه‌های استان بوشهر بیش از دو برابر شده است
بوشهر- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از رشد بیش از ۱۰۰ درصدی گلخانه‌های این استان در سه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی منوچهری ظهر سه شنبه در نشست انتقال یافته‌های تحقیقاتی کشاورزی در استان بوشهر اظهار داشت: با انجام کارهای مهم و اساسی در بخش کشاورزی و هماهنگی بین تحقیقات، ترویج و بخش اجرا بیش از ۴۳۰ هکتار گلخانه در استان بوشهر وجود دارد.

وی ادامه داد: بوشهر از جمله استان‌های تولید کننده سبزی و صیفی است که در زمان حاضر کل کشت سبزی و صیفی این استان به صورت نشاء انجام و با آبیاری نوین آبیاری می‌شوند.

تجهیز  ۴۸ درصد  مزارع و باغ‌ها به آبیاری نوین

منوچهری از نقش استان بوشهر در نقش مهم و اساسی در تنظیم بازار سبزی و صیفی کشور خبر داد و تصریح کرد: بیش از ۱.۲ میلیارد قطعه نشاء مکانیزه سبزی و صیفی در استان بوشهر تولید می‌شود که علاوه بر تأمین نیاز استان به ۱۰ استان کشور نیز ارسال می‌شود و این امر نقش مهم و اساسی در تنظیم بازار سبزی و صیفی کشور دارد.

وی یادآور شد: ۳۹ هزار هکتار معادل ۴۸ درصد از مزارع و باغ‌های استان بوشهر به سیستم نوین آبیاری مجهز هستند که از متوسط کشور بالاتر است.

اجرای طرح نخلستان در سطح ۳۴ هزار هکتار

منوچهری گفت: همچنین با اجرای طرح نخلستان در سطح ۳۴ هزار هکتار بزرگترین آرزوی نخلداران استان بوشهر که همانا تغییر شیوه آبیاری است، محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه شرایط اقلیمی برای تحقیقات کشاورزی در استان بوشهر مدنظر قرار گیرد گفت: پروژه‌های تحقیقاتی بخش کشاورزی این استان بر اساس شرایط اقلیمی منطقه تعریف و اجرا شود.

منوچهری اضافه کرد: در حوزه تولید علوفه، خوراک دام، دانه‌های روغنی، زراعت چوب و استفاده از آب‌های نامتعارف تحقیق شود.

ساختارمند کردن طرح‌ها

وی با تاکید بر ساختارمند کردن طرح‌ها  اضافه کرد: طرح‌های تحقیقاتی زمانی پایان یافته تلقی شوند که از سوی کشاورزان در مزرعه اجرا شده باشند و این موضوع مهم باعث می‌شود طرح‌های تحقیقاتی تنها منحصر به نگهداری در قفسه‌ها نباشند.

منوچهری اضافه کرد: همچنین برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که رتبه محققان براساس بکارگیری یافته‌های تحقیقاتی عرصه‌های تولید و نه براساس ارائه مقاله تعیین شود.

کد خبر 21591
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار