چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 8 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
افزایش ۱۰۰درصدی مراجعان سرپایی به مراکز درمانی هرمزگان
بندرعباس - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این هفته شمار مراجعان سرپایی به مراکز درمانی در مقایسه با هفته قبل، بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه نوروزیان بیان داشت: در این مدت آزمایش‌های غربالگری ۲۶ و موارد شناسایی مثبت ۴۵ درصد بیشتر از هفته قبل بود. تمام شهرستان‌های استان در کل شاخص‌ها، بویژه شناسایی موارد مثبت و بستری‌ها، افزایش صعودی دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: چهار شهرستان استان شامل پارسیان، بندرلنگه، حاجی آباد، بندرعباس و جزیره کیش به نسبت جمعیت، بیشترین شمار شناسایی موارد مثبت را داشتند.

نوروزیان افزود: قدرت سرایت بسیار بالای این بیماری با سوش جدید حتی در فضاهای باز، و امکان ابتلاء دوباره برای همه کسانی که قبلاً مبتلا شده اند از نکات بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: در این شرایط رعایت دقیق و کامل قرنطینه بیماران و اطرافیان آن‌ها بسیار ضروری است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مردم خواست با استفاده از خریدهای اینترنتی و کاهش رفت و آمدها، در کنترل این بیماری کمک کنند.

نوروزیان افزود: در ۲۴ ساعت گذشته با بستری شدن ۷۴ بیمار جدید، شمار آنها در بیمارستان‌های استان به ۲۵۵ نفر رسید. از این شمار ۴۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال هفت نفر از آنها وخیم است. سه هزا رو ۸۷۶ بیمار نیز در منزل قرنطینه هستند.

نوروزیان افزود: در شبانه روز گذشته با جان باختن دو نفر دیگر از هم استانی‌ها بعلت ابتلاء به کرونا، شمار جان باختگان این بیماری در استان به هزار و ۷۴ نفر افزایش یافت.

وی گفت: جان باختگان یک مرد ۶۹ ساله و یک خانم ۵۹ ساله، هر دو از بندرعباس بودند.

کد خبر 21945
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار