دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 6 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
افزایش ۴برابری بستری‌های کرونایی در کرمانشاه نسبت به قبل از نوروز
کرمانشاه- مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افزایش چهار برابری تعداد بستری‌های کرونایی نسبت به قبل از نوروز در این استان خبر داد.

علیرضا جهانبخش صبح امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آغاز پیک چهارم شیوع کرونا در استان کرمانشاه از هفته دوم فروردین ماه با افزایش تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا و سپس بیماران بستری آغاز شده و در روزهای اخیر تعداد موارد فوتی براثر ابتلاء به کرونا در این استان افزایش یافته است.

وی افزود: بر اساس آمارهای دانشگاه علوم پزشکی تعداد موارد بستری نسبت به قبل از ایام تعطیلات نوروزی در استان کرمانشاه چهار برابر شده و ظرفیت پذیرش در بیمارستان‌های گلستان و فارابی تکمیل شده است، مسئولان در حال مهیا کردن تخت‌های بستری در بیمارستان امام حسین (ع) و امام رضا (ع) هستند.

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش سرعت انتقال ویروس کرونا در جامعه تصریح کرد: در گذشته دوره بروز علائم و ابتلاء افراد به بیماری کرونا حدود ۱۰ روز بوده اما هم اکنون علائم ویروس جهش یافته کرونا در مدت ۲ تا سه روز بروز می‌کند، این موضوع بیانگر قابلیت بالای انتقال نوع جهش یافته ویروس کرونا در جامعه است.

جهانبخش گفت: به تازگی ویروس جهش یافته کرونا بد خلاف نوع قبلی آن در جوانان بیشتر مشاهده شده و با علائم جدیدی همانند بیماری‌های گوارشی، تب، اسهال، درد ناحیه شکم و استفراغ بروز پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در انتقال ویروس کرونا مؤثر است، بیان کرد: هرگونه تجمع مانند دورهمی‌ها، مراسمات عروسی و عزا و صف‌هایی که در موضوعات مختلف همچون مواد خوراکی گاه و بی‌گاه در استان کرمانشاه برگزار می‌شود، به دلیل تراکم جمعیت و تماس فیزیکی عامل انتقال ویروس کرونا هستند.

استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سفرهای نوروزی به گردش ویروس کرونا در کشور کمک کرده و سفرهایی که همراه با دید و بازدید بوده سبب شده تا بسیاری از خانواده‌های میزبان به کرونا مبتلا و در بیمارستان بستری شوند.

جهانبخش با اشاره به تأثیر اعمال محدودیت‌های کرونایی در کاهش روند ابتلاء به کرونا بیان کرد: به دلیل عدم واکسیناسیون عمومی، اعمال محدودیت‌های کرونایی همراه با نظارت کافی با شرط اجرای کامل به کاهش آمار مبتلایان و پیک چهارم کمک خواهد کرد.

وی افزود: تنها راه برون رفت از پیک چهارم کرونا و قطع زنجیره انتقال کرونا شست و شوی دست‌ها، استفاده از ماسک، پرهیز از دورهمی‌ها و تجمعات و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کادر درمان به شدت خسته و زیر فشار هستند، تمام مرخصی‌ها در ۱۴ ماه گذشته لغو و تراکم کار باعث افزایش فشار کاری بر کادر درمان شده است.

کد خبر 22312
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار