یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 5 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
میانگین پی سی آر مثبت زنجان از ۶۲ درصد به ۶۹ درصد رسیده است
زنجان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: طی سه هفته اخیر نوسان بیماری در استان زنجان وجود دارد و میانگین پی سی آر مثبت استان از ۶۲ درصد به ۶۹ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز قزلباش شامگاه شنبه در جلسه ستاد کرونا در محل استانداری زنجان، گفت: طی چند روز گذشته شاهد بستری‌های کرونا در استان هستیم که امیدواریم طی روزهای آینده تک رقمی شود.

وی با بیان اینکه استان زنجان بدترین پیک کرونایی را داشت، اظهار کرد: با این وجود میزان فوتی‌ها در استان نسبت به پیک پایین بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه طی سه هفته اخیر نوسان بیماری در استان وجود دارد و بی توجهی‌ها جهش دوباره ای را رقم می‌زند، ابراز داشت: میانگین پی سی آر مثبت استان از ۶۲ درصد به ۶۹ درصد رسیده است.

قزلباش با بیان اینکه ۸۰ درصد بیماران کرونایی دورهمی ها را علت ابتلای خود عنوان کردند، افزود: باید برای قطع کرونا دورهمی به صفر برسد.

وی تاکید کرد: مسافرت‌ها در تعطیلات عید فطر یکی از نگرانی‌های جدی دانشگاه علوم‌پزشکی است که باید تصمیمات جدی در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه یک‌سوم بیماران کرونایی در استان زنجان بدحال هستند، گفت: روزانه ۲۰ تا ۳۰ نفر در انتظار بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه هستند.

قزلباش بر لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در استان زنجان تاکید کرد و یاد آورشد: مردم به این باور برسند که کرونا تمام نشده و همچنان زدن ماسک خود ایمنی است و در راستای تقویت بهداشت فردی و اجتماعی باید رسانه‌ها و صدا و سیمای مرکز زنجان اطلاع رسانی و فرهنگ سازی لازم را داشته باشند.

کد خبر 23808
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار