دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 6 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
واکسن های کرونا علاجی برای درمان کرونا محسوب نمی شوند
رسانه رسمی حزب کارگر کره شمالی با انتشار مطلبی در خصوص ویروس کرونا مدعی شد که واکسن های تولید شده برای این بیماری به هیچ عنوان دارویی جهانی برای مبارزه با آن محسوب نمی شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رسانه دولتی کره شمالی از مبارزه طولانی با ویروس کرونا در این کشور خبر داده و اعلام کرد واکسن‌های ساخته شده توسط شرکت‌های داروسازی مختلف ثابت کرده که به هیچ عنوان علاجی جهانی برای مبارزه با کرونا به حساب نمی‌آیند.

بر اساس این گزارش، با اینکه هیچ گونه آماری از وجود مبتلایان به کرونا در کره شمالی گزارش نشده اما مقامات کره شمالی معتقدند از آنجا که مردم این کشور پیش از بسته شدن مرزها با چین در اوایل سال گذشته میلادی، ارتباط نزدیکی با شهروندان چینی داشته‌اند، مشاهده کرونا در کره شمالی چندان بعید به نظر نمی‌رسد.

در همین راستا، روزنامه «رودونگ سینمون» که نشریه رسمی حزب کارگر کره شمالی به حساب می‌آید، با انتشار مطلبی نوشت که علیرغم پیشرفت‌های جهانی حاصل شده در ساخت و توسعه واکسن کرونا، به نظر می‌رسد وضعیت جهان از حیث ابتلا به این بیماری هر روز وخیم تر خواهد شد.

این نشریه نوشت: واکسن‌های جدید ویروس کرونا که زمانی به صورت رقابتی توسط کشورهای مختلف معرفی شده بود، یک بارقه امید برای بشریت تلقی می‌شد که می‌تواند این بیماری ترسناک را خاتمه دهد. اما اوضاع جاری در بسیاری از کشورها به وضوح ثابت کرده که که واکسن‌ها هرگز یک داروی جهانی محسوب نمی‌شوند.

کد خبر 24104
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار