شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 4 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
موج چهارم کرونا در زنجان خیز بسیار بلند و فاجعه‌آمیزی داشت
زنجان-استاندار زنجان گفت: موج چهارم کرونا خیز بسیار بلند و فاجعه‌آمیزی داشت و باید برای ریشه کنی کرونا بهداشت فردی و اجتماعی همچنان تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد کرونا در محل استانداری زنجان گفت: طی چند روز گذشته تعداد بیماران بستری کرونا در استان روند نزولی به خود گرفته اس و هر چند میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محدودیت‌های اخیر در حد انتظار نبود اما زنجان نسبت به کشور وضعیت خوبی دارد.

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۲۰ هزار و ۹۶۱ دز واکسن کرونا در نوبت اول و سه هزار و ۳۴۷ دز واکسن کرونا نیز در نوبت دوم در استان زنجان تزریق شده است، اظهار کرد: روند واکسیناسیون در استان باید با ید با سرعت بالا انجام شود.

استاندار زنجان به تغییر رنگ شهرستانها اشاره کرد و گفت: تغییر رنگ‌ها نباید فریب دهد بلکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید فراگیر شده و به بالای ۹۵ درصد برسد.

حقیقی با بیان اینکه رفتار احساسی در موضوع کرونا باید کنار گذاشته شود و تصمیمات باید بر اساس منطق باشد، ابراز کرد: بیش از ۳۵ هزار دز واکسن کرونا وارد استان زنجان شده که ۳۰ هزار دز آن توزیع شده و پنج هزار و ۳۱۹ واکسن نیز در حال توزیع است.

وی به آزمون‌های پیش ر و اشاره کرد و ابراز داشت: به جز آزمون کارشناسی ارشد که به مردادماه منتقل شد، سایر آزمون‌ها طبق دستورالعمل و چارت زمانی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در زمان مقرر برگزار خواهد شد.

استاندار زنجان به آزمون نهایی پایه‌های نهم و دوازدهم اشاره کرد و گفت: تجمع اعتراضی، کار و روش خوبی نبوده و این‌ها کار ضد انقلاب است.

حقیقی با بیان اینکه ۳۰ درصد محتوای کتاب‌ها حذف شده و آزمون‌ها با لحاظ شرایط آموزش مجازی گرفته می‌شود، گفت: هر آزمون نیز بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه در نظر گرفته شده و پروتکل‌های بهداشتی نیز به دقت در محل آزمون‌ها رعایت می‌شود.

وی به تعطیلات عید فطر اشاره کرد و افزود: ورود هرگونه وسیله نقلیه از ۲۱ اردیبهشت تا ۲۵ اردیبهشت به تمام شهرستان‌های استان ممنوع است و از مردم درخواست می‌شود از سفر خود داری کنند.

استاندار زنجان گفت: موج چهارم کرونا خیز بسیار بلند و فاجعه‌آمیزی داشت و باید برای ریشه کنی کرونا بهداشت فردی و اجتماعی همچنان تقویت شود.

حقیقی تصریح کرد: موج چهارم کرونا جهش معناداری داشت و استان زنجان، اکسیژن مورد نیاز سایر استان‌ها را هم تامین می‌کرد.

وی با بیان اینکه فوتی‌های کرونا در استان روند کاهش دارد، گفت: تزریق واکسن به معنای درمان فرد نیست و افرادی که واکسن تزریق می‌کنند نیز پروتکل‌های بهداشتی را باید رعایت کرده و از رفتارهای احساسی در برابر کرونا باید پرهیز کنند.

کد خبر 24410
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار