شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 4 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
سه هزار ناظر انتخابات در استان بوشهر فعالیت خواهند داشت
بوشهر - رئیس دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در استان بوشهر از فعالیت شعب اخذ رای به صورت هوایی، دریایی و زمینی خبر داد و گفت: سه هزار ناظر انتخابات در استان بوشهر فعالیت خواهند داشت.

خلیل رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از مسائل مهم کشور در یک ماه آینده انتخابات ریاست جمهوری است که همزمان با آن، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در استان بوشهر با همراهی و مشارکت عوامل هیئت اجرایی و هیئت نظارت، بازرسی، امنیتی و انتظامی، همه امکانات و ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای برگزاری انتخابات باشکوه و با حضور حداکثری مردم فراهم می‌شود.

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در استان بوشهر ادامه داد: در انتخابات پیش رو، هم سلامت مردم برای عوامل اجرایی و نظارتی مهم است و هم سلامت انتخابات؛ برای عوامل اجرایی و نظارتی و بازرسی مهمترین موضوع قانون و مقررات است.

آموزش ناظران

وی بیان کرد: رعایت ضوابط و قوانین انتخاباتی برای رعایت حق‌الناس و برای اینکه بتوانیم از حق مردم دفاع کنیم و اجازه اینکه کوچک‌ترین مشکلی در برگزاری انتخابات ایجاد شود را نخواهیم داد.

رضایی تصریح کرد: تعامل خوبی بین همه عوامل وجود دارد و بیش از سه هزار ناظر از طرف هیئت نظارت شورای نگهبان در انتخابات استان بوشهر مشارکت خواهند داشت و فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های لازم به ناظران به صورت حضوری و مجازی ارائه شده است، افزود: در زمینه چینش و سازماندهی نیروها نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

فعالیت شعب به صورت دریایی، زمین و هوایی

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در استان بوشهر بیان کرد: در جزیره خارگ هم شرایط برای برگزاری انتخابات باشکوه و قانونمند در نقاط مختلف استان بوشهر فراهم شده است تا شاهد حضور حداکثری مردم در این انتخابات باشکوه باشیم.

وی با اشاره به اینکه جزیره خارگ دارای شرایطی خاص در برگزاری انتخابات است، اظهار داشت: در این جزیره برخی شعب اخذ رأی به صورت زمینی، برخی به صورت دریایی و برخی نیز به صورت هوایی فعالیت خواهند داشت.

رضایی بیان کرد: انتخابات در برخی از نقاط مانند جزیره فارسی به صورت شعب سیار با استفاده از بالگرد انجام می‌شود که این موضوع نیازمند سازماندهی خاص و شرایط ویژه‌ای است.

وی افزود: مشکل خاصی در امر انتخابات در استان بوشهر وجود ندارد و با همراهی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و انتظامی و امنیتی اقدامات و مراحل مختلف انتخابات در حال اجرا است.

کد خبر 24922
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار