یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 5 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
ستادهای سعید جلیلی در کرمانشاه مبلغ گفتمان انقلاب هستند
کرمانشاه- رابط استانی ستاد سعید جلیلی در استان کرمانشاه گفت: ستادهای سعید جلیلی در کرمانشاه مبلغ گفتمان انقلاب هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم پورمحمدی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به میزبانی خبرگزاری مهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: گفتمان انقلاب از سال ۱۳۹۲ در استان کرمانشاه کلید خورده که نشست‌های آن در سه ماه اخیر منسجم‌تر شد.

وی با اشاره به حضور سعید جلیلی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل ستادهای رسمی این نامزد انتخاباتی در استان کرمانشاه افزود: گفتمان انقلاب در این استان بحث هم آوایی، همفکری و به نوعی تعامل با هم را مطرح می‌کند که در ستادهای جلیلی نگاه همگی انقلابی بوده و فرد محور نیست، بنابراین برخی ستادهای مردمی جلیلی بدون در جریان قرار گرفتن رابطین اصلی تشکیل شده و تقابل افکار و حضور مردم از اقشار مختلف جامعه در ستاد جلیلی به وضوح مشاهده می‌شود.

رابط ستاد سعید جلیلی در استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه جلیلی کاندیدای ریاست جمهوری پوششی نیست، گفت: واژه‌های همچون پوششی بودن نامزد انتخاباتی، انتخابات را به حاشیه برده و نمی‌گذارد برنامه‌های کاندیداها مطرح شود.

پورمحمدی با بیان اینکه سعید جلیلی در برنامه فعلی خود قرار است تا پایان انتخابات ریاست‌جمهوری بماند، تصریح کرد: برنامه‌های جلیلی به صورت تخصصی در مناظرات بیان شده و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری پیش از آغاز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری موضوع اصلی و مشکل جامعه ایران اقتصاد است، کاهش آمار ازدواج، رشد بیکاری میان جوانان و عدم توجه به جنبه‌های مختلف جامعه از جمله اقتصاد، فرهنگ و هنر در جامعه وجود دارد.

رابط ستاد سعید جلیلی در استان کرمانشاه با بیان اینکه شرایط نامطلوب اقتصادی تمامی جنبه‌های جامعه از جمله رفتارهای اجتماعی را تغییر می‌دهد، افزود: سعید جلیلی در هشت سال اخیر با تشکیل دولت در سایه، موازی با دولت کار کرده و بیش از یک ۱۱۰ سفر استانی و تشکیل کمیته‌های مختلف با حضور نخبگان استان‌ها داشته است.

به گفته پورمحمدی برنامه‌های سعید جلیلی برای رفع مشکلات اساسی کشور مدون، قوی و در تمامی ابعاد بوده و بر اساس گزارشات میدانی است، برخی از مسئولین تنها با شاسی بلند برای سرکشی به حوزه‌های محل خدمت خود رفته اما سعید جلیلی حتی به کولبران شیخ صله سرزده و از مشکلات آن‌ها آگاه است.

وی خاطرنشان کرد: سعید جلیلی در تمامی ابعاد جامعه برنامه داشته و به صورت تیتروار به آن‌ها اشاره نمی‌کند، برنامه‌های ارائه شده توسط جلیلی در مناظرات و نشست‌ها بیان شده و جلیلی تنها کاندیدایی است که بسیار در سیاست خارجی در سطح کلان آگاه و تحصیلات وی علوم سیاسی است.

جلیلی بیشتر از سایر کاندیداها به مسائل سیاست خارجه آگاه است

پورمحمدی ادامه داد: جلیلی بیشتر از سایر کاندیداهای ریاست جمهوری به مسائل سیاست خارجه آگاه بوده و سیاست خارجی تنها مذاکره نیست، بلکه مذاکره یکی از راه‌های سیاست خارجه بوده و نباید برای مباحث کلان کشور منتظر یک راه بود.

رابط ستاد سعید جلیلی در استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های جلیلی در سفرها و نشست‌های انجام شده استفاده از نخبگان و حتی نگاه به نخبگان ایرانی خارج از کشور است، گفت: حضور نخبگان در کنار ابعاد مختلف جامعه از جمله اقتصاد واجب بوده و به طور مثال در استان کرمانشاه بیش از ۹ هزار دانشجو و وجود دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه مادر این استان با داشتن اساتید برتر در سطح ملی و بین‌المللی، وجود پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

پورمحمدی با بیان اینکه دولت سایه کمیته‌های تخصصی را تشکیل داده که از طیف وسیعی از نخبگان استفاده کرده است، گفت: متأسفانه یکی از رفتارهای گم شده در اخلاق سیاسی کشور تاکنون نگاه به منافع شخصی و حزب سیاسی بوده اما همانطور که در رفتار تبلیغاتی سعید جلیلی مشخص است، نگاه وی به منافع ملی است.

وی با اشاره به احتمال ائتلاف میان جریان انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری گفت: ستادهای استانی و مرکزی سعید جلیلی همگی مبلغ گفتمان انقلاب بوده و تمامی کاندیداهای در چارچوب انقلاب در آن تبلیغ می‌شوند، لذا ائتلاف می‌تواند در زمانی که پای منافع ملی در میان باشد، شکل بگیرد.

رابط ستاد سعید جلیلی در استان کرمانشاه با بیان اینکه در هشت سال دولت سایه راهکارهای لازم به دولت وقت برای حل مشکلات کشور داده شده است، گفت: این نشان دهنده مهم بودن منافع ملی نسبت به منافع شخصی و حزبی در اقدامات سعید جلیلی است، در این میان اقدامات مثبت دولت وقت توسط جلیلی نادیده گرفته نشده که وی از تسطیح کردن زمین‌های خوزستان و ایلام و اقدامات مناسب در زمینه کشاورزی دولت کنونی تقدیر کرده است.

وی ادامه داد: بنابراین تمامی اقدامات گفته شده نشان‌دهنده دیدگاه فراجناحی سعید جلیلی بوده که تنها به دنبال ایجاد جهش و روشن شدن موتور حرکت کشور است، نگاه‌های حزبی تاکنون مملکت را به حاشیه برده است.

پورمحمدی با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: هر جایی که دشمنان نظام تمام تلاش خود را به کار بسته تا مردم در عرصه‌ای حضور نداشته باشند حضور حداکثری مردم در آن عرصه ضروری است، انتخابات ۱۴۰۰ یکی از این عرصه‌ها بوده که باید تمامی طیف‌های سیاسی و اجتماعی ایران در آن شرکت کنند.

سودهای بانکی باید به سمت تولید برود

رابط ستاد سعید جلیلی در استان کرمانشاه با بیان اینکه نباید نسبت به شرایط حاکم در کشور منفعل بود، گفت: جریان معاند در تلاش برای فاصله انداختن میان جامعه و منفعل کردن آن نسبت به شرایط فعلی کشور است و ناراحتی مردم از شرایط اقتصادی موجود نباید منجر به منفعل شدن آن‌ها شود، این در حالی است که این ناراحتی باید دلیلی محکم برای حضور بیشتر مردم در عرصه انتخابات برای تعیین سرنوشت کشور باشد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تمامی افراد شرکت کننده در انتخابات ۸۸ دارای اجر هستند، افزود: هم اکنون درب‌های ستاد سعید جلیلی به روی تمامی اقشار مردم باز بوده و تنها خط قرمز ما حضور معاندین و حامیان فتنه ۸۸ است.

به گفته پورمحمدی انتخاب فرد اصلح در انتخابات با توجه به سابقه جمهوری اسلامی ایران در ۴۲ سال اخیر و مشاهده اقدامات گروه‌های مختلف می‌تواند به درستی انجام شود، عنوان کرد: با توجه به شرایط کرونایی موجود در جامعه امکان حضور در ستادهای انتخاباتی به شکل گسترده وجود نداشته اما مردم می‌توانند از طریق سامانه ۳۰۰۰۰۱۴۰۰۱۳۱۴ نظرات و پیشنهادات خود را برای ستاد مرکزی سعید جلیلی ارسال کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید تعقل در آرای انتخاباتی افزایش یابد، گفت: ایجاد دوگانه سیاست و اقتصاد نباید مطرح شود، زیرا که اقتصاد بدون ارتباط با سیاست و بالعکس نمی‌شود، بنابراین دوگانه دانستن این جریان انحراف است.

وی ادامه داد: باید تمامی برنامه‌ها تولید محور بوده و سودهای بانکی، بورس و تمامی فعالیت‌های اقتصادی به سمت تولید و رشد اقتصادی پیش برود، این موضوع در برنامه‌های سعید جلیلی در نظر گرفته شده است.

پورمحمدی با اشاره به صادرات نفت خام بیان کرد: زیرساخت‌ها و پتانسیل‌های موجود برای فرآوری نفت خام و در نتیجه ارزآوری وجود دارد، لذا کمیته‌های تخصصی برای این موضوع توسط سعید جلیلی در نظر گرفته شده تا جایی برسیم که درب چاه‌های نفت بسته و حتی از خارج از کشور نفت وارد کنیم، در موضوع صادرات نفت یکی از مباحثی که باید به آن توجه شود توجه به صنایع پایین دستی است.

رابط ستاد سعید جلیلی در استان کرمانشاه با اشاره به فرار مالیاتی برخی افراد در کشور گفت: افرادی که منابع کلانی در اختیارشان بوده باید مالیات پرداخت کنند: مالیات از اقشار کف جامعه و کم درآمد همچون کارمند و امثال آن نباید گرفته شود.

باید اعتماد از دست رفته مردم بازگردد

وی افزود: مالیات باید از کسانی که درآمدهای کلان دارند دریافت شده و در بخش تولید کشور به‌کارگیری شود، پتانسیل‌های زیادی در کشور از جمله در استان کرمانشاه همچون معادن وجود دارد که به جای ایجاد اشتغال و ارزآوری بیکاری قابل توجهی در این استان مشاهده شده که این موضوع به هیچ عنوان ربطی به مذاکرات ندارد.

رابط ستاد سعید جلیلی در استان کرمانشاه با بیان اینکه ممکن است در جریان انقلاب بر اساس منافع ملی ائتلاف صورت گیرد، خاطرنشان کرد: جریان انقلاب برای برون رفت از مشکلات، نگاهی فراجناحی داشته که منافع شخصی و حزبی را کنار گذاشته و منافع ملی را مدنظر دارد.

به گفته پورمحمدی مردم نیازمند آرامش سیاسی در کشور هستند و جریان اخلاق مداری باید اعتماد از دست رفته مردم را بازگرداند، این جریان باید نگاهی انقلابی داشته و به دنبال منافع مالی ملی باشد.

وی با بیان اینکه از نظر صداقت و پاک دستی مشکلی در سعید جلیلی دیده نمی‌شود، گفت: بنا بر صحبت آشنا از قول روحانی، جلیلی سالم‌ترین سیاستمدار است و در حال حاضر با برنامه‌ترین کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری میان سایر کاندیداها در تمامی زمینه‌ها بوده که حاصل هشت سال دولت سایه و حضور میدانی در ابعاد مختلف جامعه است.

رابط ستاد سعید جلیلی در استان کرمانشاه با اشاره به حضور جلیلی در چهار شورای مهم و بالادستی کشور با فرمان مقام معظم رهبری گفت: نماینده رهبر در شورای امنیت ملی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو شورای راهبردی روابط خارجی و عضو شورای نظارت بر اجرای برجام از جمله مسئولیت‌های مهم سیاست خارجه و بین‌الملل سعید جلیلی بوده که سبب آشنایی و همکاری و تعامل با تمامی وزارتخانه‌ها و در نتیجه شناخت می‌شود.

پورمحمدی با اشاره به رتبه نخست تورم استان کرمانشاه در کشور و آمار بیکاری قابل توجه آن گفت: کاهش بیکاری در استان کرمانشاه در برخی سال‌ها، به دلیل فرار نیروی کار بوده و به معنی ایجاد اشتغال نیست، در استان کرمانشاه بیش از استان‌های دیگر نیاز به اجرای برنامه‌های جامعه وجود دارد.

۷ میلیون مرزنشین را باید به ۷ میلیون صادرکننده تبدیل کرد

رابط ستاد سعید جلیلی در استان کرمانشاه با اشاره به ۳۶ سرتیتر برنامه‌های جلیلی برای ریاست جمهوری بیان کرد: ارتباطات با کشورهای دارای نقاط مشترک با ایران، اصلاح اقتصاد با کمک جوانان، محققان، اساتید برجسته و دانشگاه‌ها و روشن‌کردن موتور تولید و اشتغال از جمله برنامه‌ها و سرفصل‌های کار سعید جلیلی است که در رابطه با ارتباطات با کشورهای دارای نقاط مشترک با ایران می‌توان به رونق منطقه آزاد قصرشیرین، مرز خسروی، کمک به گردشگری و حتی تبدیل شدن استان کرمانشاه به عنوان قطب گردشگری اشاره کرد.

وی ادامه داد: از نظر گردشگری و صادرات در استان کرمانشاه زیرساخت‌های زیادی وجود دارد که به قول جلیلی هفت میلیون مرزنشین را می‌توان به هفت میلیون صادر کننده تبدیل کرد، وضعیت کولبرهای شیخ صله می‌تواند با یک برنامه جهشی بهبود یابد.

پورمحمدی با بیان اینکه رونق گردشگری و توسعه بوم گردی‌ها در طرح ایجاد سفر برای تمامی شهروندان ایرانی در برنامه‌های جلیلی می‌تواند محقق شود، گفت: پتانسیل‌های دیگری همچون دانشگاه رازی، آزاد اسلامی و علمی کاربردی وحضور محققان و پژوهشگران مطرح در سطح ملی و بین‌المللی و شهرک‌های صنعتی می‌تواند بسیار تأثیر گذار در پیشرفت استان کرمانشاه باشد.

رابط ستاد سعید جلیلی در استان کرمانشاه افزود: بسیج تمامی دستگاه‌ها برای ایجاد اشتغال در برنامه‌های جدید، جلوگیری از جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های کشور، عدم صدور بخشنامه‌های غیر هماهنگ توسط دستگاه‌های دولتی که کمر تولید را شکسته و واگذاری منابع ملی در خصوصی‌سازی به افرادی که دارای اهلیت باشند، بسیار لازم است.

کد خبر 26112
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار