یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 5 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
کاشمر کمترین آمار فوتی کرونا در خراسان رضوی را دارد
کاشمر ـ مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: شهر کاشمر در بین شهرهای خراسان رضوی ، کمترین فوتی‌های بیماران کرونا را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد یزدانی ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح ساختمان آموزشی آل طاها و ساختمان اکسیژن‌ساز بیمارستان شهید مدرس که توسط خیرین احداث شد، با بیان این‌که از ابتدای آغاز کرونا در اسفند ماه ۹۸ تاکنون، چهار هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های کاشمر بستری شدند، اظهار کرد: از ابتدای بحران ویروس کرونا، بیمارستان شهید مدرس با تمام امکانات برای خدمات‌دهی به بیماران فعال بود.

وی با بیان این‌که در مواقع افزایش تعداد بستری‌ها، یک بخش از بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) نیز به بستری بیماران کرونایی اختصاص داده می‌شد، ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام شده و خدماتی که در بیمارستان‌های کاشمر به بیماران کرونایی ارائه می‌شود، شهر کاشمر توانست در بین شهرهای استان، کمترین فوتی‌های بیماران کرونا را داشته باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با اشاره به آمادگی کامل بیمارستان‌های کاشمر برای بحران کرونا، خاطرنشان کرد: تأمین سه هزار ماسک، تجهیزات و وسایل حفاظتی و آماده به کار بودن سیستم‌های تهویه و اکسیژن‌ساز برای خدمت به بیماران، از اولین اقدامات بیمارستان‌های کاشمر در مقابله با ویروس کرونا به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: پزشکان و پرستاران با تمام توان برای نجات جان مبتلایان به کرونا از هیچ تلاشی دریغ نکردند به گونه‌ای که پزشک متخصص شهرستان پس از یک روز از فوت پدرشان، به درمان بیماران کرونایی ادامه داد؛ معتقدیم همه موفقیت شهرستان کاشمر در درمان بیماران و کاهش فوتی‌های کرونایی در این شهرستان، حاصل تلاش و پیگیری‌های مستمر پزشکان و پرستاران بوده است.

انجام ۲۱ هزار تست کرونا

یزدانی با بیان این‌که تاکنون ۲۱ هزار تست کرونا از مردم کاشمر گرفته شده است، به برگزاری ۷۳ جلسه ستاد کرونا در شهرستان اشاره کرد و گفت: در طول ۱۸ ماه شیوع ویروس کرونا، هیچ بیمار نیازمند به تخت ICU منتظر نماند و خدمات مورد نیاز به بیماران ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز، ۱۷ دستگاه تنفس و ۳۰ تخت بیمارستانی توسط خیرین و دانشگاه علوم پزشکی استان برای بیمارستان شهید مدرس (ره) تهیه شد که در راستای تأمین نیاز بیماران، با همراهی و همکاری خوب داروخانه‌های شهرستان کاشمر، همه بیماران کرونایی به راحتی به داروهای مورد نیاز خود دسترسی داشتند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با اشاره به خدمات مجمع خیرین سلامت در ارتقای بخش درمانی کاشمر در سال‌های اخیر، یادآور شد: احداث ساختمان آموزشی آل طاها با هزینه پنج میلیارد ریال، ساخت ساختمان دستگاه اکسیژن‌ساز با هزینه دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، خرید دستگاه اکسیژن‌ساز با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ششصد میلیون ریال و تأمین دستگاه همودیالیز با هزینه پنج میلیارد ریال از مهم‌ترین اقدامات خیرین در دوران شیوع ویروس کرونا بوده است.

کد خبر 27809
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار