یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 5 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
تزریق ۶۸۱۶ دوز واکسن کرونا در اردستان
اردستان - مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: تاکنون ۶ هزار و ۸۱۶ دوز واکسن کرونا در اردستان به گروه‌های هدف تزریق شده است.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: چهار هزار و ۵۲۳ دوز واکسن در مرحله اول و دو هزار و ۲۹۳ دوز در مرحله دوم به گروه‌های هدف در شهرستان اردستان مطابق سند ملی واکسیناسیون تزریق شده است.

وی افزود: در حال حاضر برای بخش زیادی از گروه‌های سنی بالای ۷۰ سال واکسن تزریق شده و باقیمانده افراد این گروه‌های سنی هم در حال تزریق واکسن هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه تزریق واکسن بر اساس سند ملی واکسیناسیون انجام می‌شود، در خصوص سهمیه واکسن خبرنگاران، تصریح کرد: هنوز از وزارت بهداشت چیزی به ما ابلاغ نشده است به محض اینکه مطابق سند ملی، سهمیه در نظر گرفته شده اعلام شود، اقدام می‌کنیم.

واکسن مرگ و میر کرونا را کاهش می‌دهد

وی با اشاره به هراس عده‌ای افراد از تزریق واکسن، تاکید کرد: تزریق واکسن بهتر از ابتلاء به کرونا است، اهمیت واکسن در این است که شاید از ابتلاء جلوگیری نکند اما مرگ و میر را به طور واضحی کاهش می‌دهد که ما این را مشاهده می‌کنیم.

ذبیحی ادامه داد: باید دقت کنیم که هر واکسن عوارض خفیفی دارد که گذرا و موقت است و این نشان‌دهنده اثر بخشی واکسن است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه عوارض شدید تزریق واکسن نادر است، یادآور شد: به ازای هر ۲۵۰ هزار نفر، یک نفر از تزریق واکسن عارضه شدیدی دریافت می‌کند اما عقلانی نیست به این خاطر از تزریق واکسن امتناع بورزیم.

تنها واکسن موجود در اردستان سینوفارم است

ذبیحی در خصوص شایعاتی مبنی بر کمبود واکسن، تصریح کرد: کماکان نوبت دهی به افراد برای تزریق واکسن گروه‌های سنی مورد هدف وجود دارد؛ در حال حاضر تنها واکسن موجود در اردستان سینوفارم است که اگر واکسن‌های دیگری از جمله واکسن‌های ایرانی هم برای ما ارسال شود، تزریق خواهیم کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با توجه وضیعت شیوع کرونا در این شهرستان، خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش کرونای دلتا از سمت جنوب کشور، تجمع‌های اخیر در شهرستان و عادی انگاری مردم، اردستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کاشان، اصفهان و اردستان در شرایط بسیار حاد قرار دارند، تاکید کرد: اجرای محدودیت‌های هوشمند در وضیعت قرمز در دستور کار قرار می‌گیرد که شامل رعایت پروتکل‌ها در ادارات و طبق قانون ابلاغی انجام دورکاری است.

تنها گروه‌های شغلی یک مجاز به ادامه فعالیت هستند

وی در خصوص محدودیت اصناف خاطرنشان کرد: تنها گروه‌های شغلی یک مجاز به ادامه فعالیت در شهرستان اردستان هستند.

ذبیحی تصریح کرد: با مشارکت همه‌جانبه مردم و مسئولان می‌توان همچون گذشته این وضیعت کرونایی در اردستان را کنترل کرد و امیدواریم بستری‌ها نیز روند نزولی پیدا کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان تاکید کرد: اگر رعایت پروتکل‌ها انجام نشود، شاهد افزایش بیش از حد بستری‌ها و اتفاقات ناگوار در شهرستان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: افرادی که علائم سرماخوردگی دارند مخفی کاری نکنند و سریعاً به مرکز منتخب کرونا برای نمونه‌گیری مراجعه کنند.

ذبیحی تاکید کرد: این مطلب مهم است که اطرافیان افرادی که تست کرونا آنها مثبت می‌شود، نیز تست انجام دهند چرا که شناسایی افراد مبتلا و رعایت قرنطینه تا زمان بهبودی از سوی افراد، می‌تواند از چرخه گردش ویروس در جامعه بکاهد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان، تاکید کرد: مجموع بیماران «کووید ۱۹» شناسایی شده در شهرستان اردستان دو هزار و ۲۷۲ نفر است.

بهبود ۲۶۲۲ بیماران کرونایی در اردستان

وی با بیان اینکه تاکنون دو هزار و ۶۲۲ نفر از بیماران کرونایی اردستان بهبود یافته و یا از بیمارستان ترخیص شده‌اند، تاکید کرد: تا امروز ۹ هزار و ۸۷۵ آزمایش تشخیص «کووید ۱۹» در شهرستان انجام شده است.

کد خبر 27812
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار