شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 4 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
بی‌مهری مدیریت شهری به خانه‌های امید بازنشستگان استان بوشهر
بوشهر- مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر گفت: خانه‌های امید بازنشستگان استان بوشهر با بی‌مهری مدیریت شهری روبرو شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش کشتکار ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر از بازنشستگان استان بوشهر عضو صندوق هستند که ۷۵ درصد از آنها مرد و ۲۵ درصد زن هستند.

وی بالاترین حقوق بازنشستگی در استان بوشهر را ۲۵ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان متعلق به یک عضو هیئت علمی دانشگاه دانست و افزود: اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و قضات دارای بیشترین میزان حقوق دریافتی از صندوق بازنشستگان کشوری هستند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر با اشاره به اینکه ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر از کارکنان دولت در استان طرح حساب این صندوق هستند اضافه کرد: میانگین سن بازنشستگی در استان بوشهر ۵۱ سال است.

افزایش حدود دو برابری دریافتی بازنشستگان

وی از افزایش حدود دو برابری دریافتی بازنشستگان با اجرای طرح همسان‌سازی خبر داد و افزود: متوسط دریافتی بازنشستگان استان بوشهر از سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

کشتکار رضایت بازنشستگان را از مهمترین دستاوردهای این افزایش دریافتی دانست و بیان کرد: اختصاص فوق‌العاده ایثارگری و افزایش یک گروه به حقوق بازنشستگان قبل از سال ۹۶ از دیگر اقداماتی بوده که رضایت‌مندی بازنشستگان را در پی داشته است.

وی با اشاره به اینکه چهار هزار پرونده برای اختصاص فوق‌العاده ایثارگری در استان تشکیل شد خاطرنشان کرد: برای افزایش گروه حقوقی به بازنشستگان قبل از سال ۹۶ نیز در استان بوشهر ۱۲ هزار حکم صادر شده است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر افزود: بیشترین تعداد بازنشستگان مربوط به آموزش و پرورش با ۱۰ هزار و ۸۵۰ نفر و دانشگاه علوم پزشکی با دو هزار و ۲۰۰ نفر و وزارت جهاد با ۷۷۰ نفر است.

وی بیان کرد: سال گذشته دولت افزایش قابل توجهی در حقوق کارکنان دولت داشت و تعداد زیادی از آنها برای بازنشستگی اقدام نکردند و پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد افزایش دو برابری تعداد افراد بازنشسته باشیم.

پرداخت تسهیلات کم‌بهره به بازنشستگان

کشتکار ادامه داد: هر ساله حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر از کارکنان دولت در استان بوشهر بازنشسته می‌شوند که پیش‌بینی می‌شود امسال هزار و ۵۰۰ نفر در استان بازنشسته شوند.

وی پرداخت تسهیلات کم‌بهره به بازنشستگان را از خدمات بسیار مهم دانست و گفت: پرداخت وام ضروری، وام ازدواج فرزندان، وام خرید کالای خانگی، وام خرید اعتباری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای از جمله این تسهیلات است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر با اشاره به توسعه خدمات الکترونیک در این صندوق اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰ خدمت صندوق بازنشستگی به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.

وی احداث خانه امید را از مهمترین مطالبات بازنشستگان استان عنوان کرد و افزود: با عدم همکاری مدیریت شهری در شهرهای برازجان و بوشهر، موفق به ایجاد این خانه‌ها نشده‌ایم.

کشتکار ادامه داد: در استان‌های مختلف خانه‌های امید ایجاد شده و بازنشستگان از خدمات آن بهره مند می‌شوند ولی در استان بوشهر به خاطر برخی بی‌مهری‌ها، بازنشستگان ما محروم مانده‌اند.

کد خبر 29530
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار