چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 8 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
بیمارستان دیر سی تی اسکن ندارد/ لزوم کمک پتروشیمی‌های مستقر
بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: بیمارستان دیر نیاز به دستگاه سی تی اسکن دارد و لازم است شرکت‌های پتروشیمی مستقر در شهرستان در رفع این مشکل کمک کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد آخوندی ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا در کشور و قرار گیری شهرستان دیر در وضعیت قرمز، پتروشیمی‌های مستقر در شهرستان از ایفای نقش خود در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی غافل نشوند و از ظرفیت‌هایی که دارند در این وضعیت بحرانی کنار مردم این شهرستان باشند.

وی افزود: آمار مراجعین و بستری‌های مراکز خدمات جامع سلامت و بیمارستان امام هادی (ع) شهرستان دیر نسبت به هفته قبل روند افزایش دارد و ظرفیت تخت‌های بخش کرونایی بیمارستان در حال تکمیل است.

وی گفت: در حال حاضر ۲۰ تخت بیمارستان امام هادی (ع) به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اظهار داشت: از تمام ظرفیت‌های مراکز خدمات جامع سلامت، بیمارستان و پزشکان بخش خصوصی در این وضعیت بحرانی استفاده می‌شود.

آخوندی با تاکید بر تجهیزات لازم برای تشخیص و درمان بیماران کووید ۱۹ گفت: دستگاه سی تی اسکن یکی از تجهیزات مورد نیاز برای تشخیص بیماران کرونایی است که نبود آن در بیمارستان امام هادی (ع) مشکلاتی برای مردم به وجود آورده است و باعث شده مردم برای دریافت این خدمات به شهرستان‌های دیگر مراجعه کنند.

وی افزود: حوزه بهداشت و درمان نیازمند همکاری همه جانبه است و انتظار می‌رود صنایع پتروشیمی مستقر در منطقه از جمله شرکت‌های متانول کاوه، سیراف انرژی، فاتح کیمیا و شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، حامی و همراه حوزه سلامت این شهرستان باشند.

آخوندی اظهار داشت: در پی شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا و روند افزایشی موارد ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان دیر، تعدادی از کارشناسان فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ این شهرستان در اقدامی تحسین‌برانگیز به کمک افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ شتافتند.

وی افزود: این کارشناسان با انتشار پیامی در صفحات شخصی خود در فضای مجازی اعلام آمادگی برای ارائه خدمات پرستاری به صورت رایگان در منزل کرده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اضافه کرد: این همکاران اعلام کرده‌اند برای رضای خداوند و کاستن بار کاری بر دوش پرستاران و پزشکان شاغل در بیمارستان و مراکز خدمات جامع سلامت تصمیم به این کار گرفته‌اند.

وی با تقدیر از تلاش کارکنان بهداشت و درمان گفت: از تمام ظرفیت‌ها بخش دولتی و خصوصی برای درمان و کمک به بیماران کرونایی استفاده می‌شود و بجد پیگیر رفع موانع پیش رو هستیم.

آخوندی افزود: کمک‌های خوبی از طرف خیرین و شهروندان هم از حیث نرم افزاری مثل حضور پزشکان بخش خصوصی در بیمارستان و کمک به درمان بیماران کرونایی و همچنین حضور نیروهای جهادی و کمک به نیروهای خدماتی بیمارستان و هم به لحاظ سخت افزاری و تأمین تجهیزات صورت گرفته‌است.

وی یادآور شد: مهدی دوراهکی و مجتبی هنرجو دو نفر همکاران فوریت‌های پزشکی هستند که در این زمینه پیش‌قدم شده‌اند.

کد خبر 31100
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار