شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 4 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
سطح زیر کشت محصولات شیلاتی در استان بوشهر دو برابر شد
بوشهر- استاندار بوشهر از افزایش ۱۰۰ درصدی تولید میگوی پرورشی در استان خبر داد و گفت: سطح زیر کشت محصولات شیلاتی استان بوشهر در چهار سال گذشته دو برابر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های هفته دولت در استان بوشهر اظهار داشت: تلاش‌های خوبی برای توسعه زیرساخت‌های مختلف در استان بوشهر صورت گرفته است و شاهد تحول عظیمی در استان هستیم.

وی آب را یکی از مهمترین مسائل و چالش‌ها در استان بوشهر دانست و اضافه کرد: برای پروژه‌های آب استان بوشهر ۶۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.

استاندار بوشهر با اشاره به تأمین ۴۰ هزار متر مکعب آب از طرح‌های آب شیرین کن استان خاطرنشان کرد: طی چهار سال گذشته هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه آب‌شیرین‌کن‌های استان بوشهر سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه میان مصرف آب در استان بوشهر افزایش داشته است افزود: با وجود مشکلات در برخی مناطق، با اجرای طرح‌های مختلف در سطح استان، تابستان امسال بحران و تنش شدید در حوزه آب استان شاهد نبوده‌ایم.

گراوند از توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در نقاط مختلف استان خبر داد و بیان کرد: ظرفیت تولید برق از انرژی خورشیدی در استان بوشهر از ۲.۵ کیلووات در سال ۹۵ به سه هزار و ۲۰۰ کیلووات رسیده است.

افزایش ۳۱ درصدی شبکه برق

وی از افزایش ۳۱ درصدی شبکه فشار متوسط و ضعیف برق استان بوشهر طی هشت سال گذشته خبر داد و افزود: تلفات برق در استان از ۱۷.۵ درصد در سال ۹۲ با ۴.۵ درصد کاهش به ۱۳ درصد در سال جاری رسیده است.

استاندار بوشهر از افزایش ۳۶ درصدی تعداد مشترکین برق استان طی هشت سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: میزان خاموشی به ازای هر مشترک دقیقه در سال ۹۲، ۹۸۷ دقیقه در سال بوده که این رقم با ۴۳۲ درصد کاهش به ۲۲۶ دقیقه در سال رسیده است.

وی با اشاره به رتبه نخست استان بوشهر در عمران روستایی ادامه داد: در سال ۹۳ حدود ۶۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع بوستان امید در استان بوشهر اجرا شده بود که این رقم امروز به ۶۰۹ هزار و ۵۹۴ متر مربع رسیده است.

گراوند با اشاره به آغاز ۹۷۰ پروژه مسکن ویژه محرومین در استان بوشهر توسط بنیاد مسکن ادامه داد: به غیر از پروژه ۸۲ واحدی کنگان با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، مابقی واحدها آماده تحویل است.

وی از افزایش دو برابری سطح زیر کشت محصولات شیلاتی استان در چهار سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در زمینه تولیدی میگو پرورشی استان بوشهر شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی هستیم.

کد خبر 31877
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار