شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 4 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
۷۴۱ میلیارد تومان پروژه در دشتستان افتتاح یا آغاز می‌شود
بوشهر- فرماندار شهرستان دشتستان گفت: در هفته دولت امسال ۱۲۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۴۱ میلیارد تومان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله نوروزی عصر یکشنبه در آئین افتتاح پروژه‌های هفته دولت در بخش مرکزی دشتستان اظهار داشت: ۲۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۴ میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

وی به شش پروژه شهرداری برازجان اشاره کرد و گفت: افتتاح زیرسازی آسفالت محلات هدف، اجرای کانیو به مساحت چهار هزار و ۸۰۰ متر مربع، افتتاح گذر ۱۲ متری شهدای کارگر به مساحت هفت هزار و ۵۲۰ متر، احداث فضای سبز حاشیه محله امام خامنه ای به مساحت ۵ هزار متر مربع و احداث فرهنگسرا و تأسیس آن در پارک محله کلیجا انجام شد.

فرماندار دشتستان در تشریح پروژه‌های شهرداری دالکی بیان کرد: دو پروژه زیرسازی آسفالت محله شهید سلیمانی و تملک املاک نیز طی این هفته افتتاح و انجام می‌شود.

وی بیان داشت: زیر سازی آسفالت روستای خوشاب با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال و آسفالت معابر روستای نینیزک به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

نوروزی با اشاره به مورد توجه قرار گرفتن مسکن محرومین گفت: امسال کمیته امداد با بنیاد مسکن و وزارت کشور در قالب دو تفاهم نامه، ۸۵۰ واحد مسکونی برای مددجویان شهرستان احداث می‌کند.

فرماندار دشتستان به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۳۴ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد برازجان در هفته دولت اشاره کرد و افزود: ۱۱ واحد افتتاح و ۲۳ واحد عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

وی به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی هشت پروژه بنیاد مسکن شهرستان دشتستان در هفته دولت اشاره کرد و گفت: طی این هفته افتتاح سه پروژه و آغاز عملیات اجرایی پنج پروژه با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان انجام خواهد شد.

نوروزی با تشریح سه پروژه مورد افتتاح گفت: آسفالت محمد روستایی گز بلند به مساحت دو هزار و ۸۰۰ متر مربع، روستای بنداروز به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع و گندم‌ریز نیز به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر مربع با اعتبار یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان افتتاح می‌شوند.

فرماندار دشتستان در تشریح پنج پروژه دیگر اضافه کرد: سیل بند بنه جابری، پل و دیوار حفاظتی روستای راهدار، احداث پل برازجان، پل و دیوار سنگی روستای قراول خانه و پل و دیوار حفاظتی روستای قلعه سفید با اعتبار کلی ۹ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

وی به تقاطع حادثه خیز روستای راهدار اشاره کرد و گفت: با توجه تصادفات دلخراش و حساسیت موضوع طی نشست‌های متعدد و با همکاری نماینده دشتستان و مدیرکل راهداری استان، اعتباری برای این تقاطع اختصاص یافت تا آرزوی دیرینه ی مردم این روستا تحقق یابد.

نوروزی ادامه داد: امروز عملیات اجرایی ایمن سازی تقاطع روستای راهدار به طول ۸۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: روشنایی محور دالکی- قلعه سفید نیز به طول یک کیلومتر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

فرماندار دشتستان بیان داشت: دو بند سنگی ملاتی زیر حوزه راهدار-دالکی نیز افتتاح و عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود که تأثیر بسزایی در تقویت آب شرب و جلوگیری از سیلاب دارد.

نوروزی با اشاره به توسعه شهرک صنعتی برازجان بیان کرد: طی جلسات برگزار شده در تهران، مصوب شد که این شهرک ۱۵۰ هکتار توسعه یابد که ۴۰ هکتار در حال خرید و سند سازی است و پیگیری‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به برطرف شدن مشکل فیبر نوری در شهرک صنعتی طی سال جاری گفت: در حال حاضر شهرک صنعتی برازجان ۷۲ شرکت دارد که ۶۰ مورد آن فعال است.

نوروزی در خصوص بحث فاضلاب شهرک صنعتی برازجان گفت: در حال پیگیری برای برطرف نمودن حل این مشکل هستیم.

کد خبر 31890
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار