دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 6 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
واکسیناسیون مادران باردار در گناوه/ لزوم پرهیز از حضور در دورهمی
گناوه- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: مادران باردار با توجه به سرایت پذیری بالای ویروس دلتا در خانه بمانند و از سفر و حضور در مراکز شلوغ و پرازدحام خودداری کنند.

عصمت حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مادران باردار برای حفظ سلامت خود و پیشگیری از ابتلاء به کرونا از تردد در مکان‌های شلوغ و سفر پرهیز کنند و از ارتباط با افراد بیمار یا مشکوک به کووید جدا خودداری کنند و با استفاده مداوم از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی با دیگران و پرهیز از شرکت در دورهمی‌های خانوادگی و اماکن شلوغ در حفظ سلامت خود تلاش کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه با اشاره به شروع واکسیناسیون مادران باردار در شهرستان اظهار داشت: واکسیناسیون کووید ۱۹ بهترین روش برای کاهش عوارض مادری و جنینی کرونا در زنان باردار است.

حیدری با اشاره به اینکه از ۲۵ تیر واکسیناسیون زنان باردار در شهرستان گناوه آغاز شده است گفت: واجدین شرایط دریافت واکسن کووید ۱۹ در این گروه شامل مادران با سن بالای ۳۵ سال، مادران دارای بیماری زمینه‌ای، مادران با نمای توده بدنی ۳۵ و بالاتر، مادران دوقلویی و چند قلویی، بارداری با Ivf(لقاح مصنوعی)، مادران شاغل (شغل‌هایی که مشمول واکسیناسیون عمومی هستند)، مادران بارداری که دارای همسر شاغل در بخش‌های کرونا و یا مراکز بهداشتی مدیریت کرونا هستند.

وی افزود: مرکز منتخب برای واکسیناسیون مادران باردار در گناوه مرکز خدمات جامع سلامت سیدالشهدا است و دعوت از مادر باردار به صورت تلفنی توسط مراقب سلامت مراکز خدمات بهداشتی درمانی صورت می‌پذیرد.

حیدری تصریح کرد: مادران می‌توانند در صورت داشتن سوال با مراقب سلامت ماما در مراکز خدمات جامع سلامت منطقه سکونت خود تماس بگیرید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه اظهار داشت: مادران باردار با توجه به پیشرفت سریع سویه دلتا بایستی در صورت داشتن علائم توسط متخصص داخلی یا عفونی معاینه شده و اقدامات درمانی را شروع کنند و در صورت داشتن تب، سرفه، تهوع و استفراغ، تنگی نفس، افزایش تعداد تنفس، درد در قفسه سینه، ضعف، خستگی شدید، گیجی و خواب‌آلودگی، کاهش سطح هوشیاری، کاهش حرکت جنین باید به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی به مادران باردار توصیه کرد: مادران باردار در صورت داشتن علائم سرماخوردگی فوراً با پزشک یا مراقب سلامت خود تماس بگیرید.

کد خبر 32028
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار