سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 7 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
۷۵۰۰ دانش‌آموز استان بوشهر از امکانات آموزش مجازی بی‌بهره بودند
بوشهر- مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: بر اساس آمار سال قبل هفت هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز از امکانات سخت‌افزاری آموزشی بی‌بهره بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیمراد کرمی صبح سه‌شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: در سال تحصیلی گذشته آموزش‌ها در فضای مجازی ارائه شد.

وی با بیان اینکه ۲۸ درصد مدارس استان بوشهر زیر ۵۰ نفر دانش‌آموز دارند تصریح کرد: این مدارس می‌توانند به صورت حضوری سال تحصیلی خود را بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا آغاز کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه ۲۴ درصد مدارس جمعیت آنها ۵۰ تا ۱۰۰ نفر دانش‌آموز است خاطرنشان کرد: این مدارس با تشکیل شورای مدرسه می‌توانند برای بازگشایی مدارس بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌گیری کنند.

۴۸ درصد مدارس بالای ۱۰۰ نفر دانش‌آموز دارد

کرمی با بیان اینکه جمعیت ۴۸ درصد مدارس استان بوشهر بالای ۱۰۰ نفر دانش‌آموز است تصریح کرد: با تصویب شورای مدرسه، دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی دبستانی می‌توانند بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا آموزش حضوری داشته باشند.

وی تصریح کرد: با کمک دستگاه‌ها، بانک‌ها، نهادها، خیران و صنایع مختلف ۵ هزار دستگاه تبلت ویژه دانش‌آموزان محروم تهیه و به آنها واگذار شد.

کرمی افزود: هزار دستگاه کولر برای کلاس‌های درس نیاز است که بر اساس مصوبه شورای آموزش و پرورش ۵۰ درصد اعتبار آن از سوی آموزش و پرورش و مابقی از محل اعتبارات استانی تأمین می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در سال تحصیلی جاری ۲۳۳ هزار دانش‌آموز در ۱۰ هزار کلاس درس و ۲ هزار مدرسه تحصیل می‌کنند.

۱۹ درصد دانش‌آموزان آموزش حضوری داشتند

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی قبل ۱۹ درصد دانش‌آموزان استان بوشهر بر اساس اطلس آموزش و پرورش به صورت حضوری تحصیل کردند و مابقی از طریق فضای مجازی و ظرفیت تلویزیون تحت پوشش آموزش قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: تاکنون ۹۸ درصد فرهنگیان استان بوشهر مرحله اول واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و مرحله دوم نیز از یکشنبه هفته جاری آغازشده است.

کرمی تجهیز مدارس به امکانات بهداشتی و اتاق بهداشت را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: همکاری دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها در بازگشایی مدارس و تأمین امکانات و تجهیزات دانش‌آموزان و مدارس ضروری است.

کد خبر 32030
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار