یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 5 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
۹۴۰۰ نفر زنجانی طی ۲۴ ساعت گذشته واکسینه شدند
زنجان-معاون فنی معاونت بهداشت علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ هزار و ۴۰۰ نفر در مدت زمان مذکور واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، داود رحمانی ظهر دوشنبه در جلسه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در محل استانداری زنجان، به رنگ بندی شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: ۶ شهرستان زنجان در وضعیت قرمز کرونایی دو شهر ایجرود و سلطانیه در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی به طرح شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و ابراز داشت: با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی از ابتدای آذرماه نسبت رهگیری افراد در تماس نزدیک با بیماران از ۲.۶ نفر در هفته اول آذرماه به ۴.۵ نفر در هفته اول شهریورماه افزایش یافته است.

معاون فنی معاونت بهداشت علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: درصد موارد مثبت سرپایی در این بازه زمانی از ۴۴.۶ درصد به ۲۴.۵ درصد رسیده است.

رحمانی تاکید کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ هزار و ۴۰۰ نفر در مدت زمان مذکور واکسینه شدند و اعداد مذکور بر حسب تعداد نفر و درصد واکسیناسیون بر اساس جمعیت هدف بالای ۱۸ سال است.

وی با بیان اینکه اکنون روند سرپایی و بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان زنجان افزایشی است، ابراز داشت: کرونا در استان ناجوانمردانه جولان می‌دهد.

معاون فنی معاونت بهداشت علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه ۸۰۰ تخت توسط بیماران کرونایی تا پنج شهریورماه اشغال بود، گفت: میانگین بستری روزانه در هفته اخیر ۱۰۲ نفر است.

رحمانی یاد آورشد: مجموع مراجعات در هفته دوم مردادماه به مراکز ۱۶ ساعته سرپایی ۱۲ هزار و ۶۸۹ نفر و مجموع مراجعات در هفته سوم مردادماه ۱۸ هزار و ۸۸۵ نفر و مجموع مراجعات در هفته چهارم مردادماه ۱۹ هزار و ۱۴۵ نفر و مجموع مراجعات در اول شهریورماه نیز ۲۰ هزار و ۲۹۰ نفر بوده است.

وی بر لزوم تقویت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان تاکید کرد و گفت: باید زدن ماسک در استان تقویت شود.

کد خبر 32059
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار