چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 8 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
بستری ۷۸۰ بیمار و فوت ۱۸ نفر در اردبیل/کرونا زهرچشم گرفت
اردبیل - با اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در ۲۴ ساعت گذشته با بستری ۱۱۵ بیمار کرونایی در استان تعداد آمار بستری‌ها به ۷۸۲ نفر افزایش یافت.

شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته با بستری ۱۱۵ بیمار جدید در مراکز درمانی استان اردبیل تعداد کل بستری‌ها در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان به ۷۸۲ نفر رسید که با احتساب افراد تحت درمان در مراکز بهداشتی و درمانگاهی تعداد کل افراد مبتلا یک هزار و ۱۲۴ نفر است.

وی با اشاره به بهبودی ۱۳۱ بیمار کرونایی در مدت شبانه‌روز گذشته خبر داد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ نفر دیگر از هم‌استانی‌ها را بر اثر وضعیت خطرناک ابتلاء به کرونا از دست دادیم که ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های این افراد از مردم استان تقاضا داریم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراقبت‌های فردی نهایت دقت و تمرکز را داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین خاطرنشان کرد: متأسفانه هم‌اکنون ۱۲۰ بیمار بدحال در بخش‌های ICU بیمارستان‌های استان تحت کنترل و درمان کادر پزشکی هستند که امید داریم با بهبودی وضعیت سلامتی این عزیزان شاهد افزایش بهبودیافتگان کرونایی در روزهای آتی در استان باشیم.

حبیب‌زاده به تداوم روند واکسیناسیون کرونا در استان نیز اشاره و تصریح کرد: تا به امروز ۴۳۴ هزار و ۱۴۱ دوز واکسن در استان تزریق شده که از این مقدار ۳۰۶ هزار و ۱۶۰ دوز در نوبت اول و ۱۲۷ هزار و ۹۸۱ دوز در نوبت دوم واکسیناسیون بوده است.

به گفته وی هم‌اکنون براساس اعلام وزارت بهداشت، شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین‌شهر، خلخال، گرمی، سرعین، بیله سوار در وضعیت قرمز و شهرستانهای نیر، نمین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

کد خبر 32256
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار