دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 6 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
پیام مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی جزیره تاریخی و کهن خارگ به به مناسبت روز جهانی گردشگری

خارگ : شهرام اسلامی مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی جزیره خارگ با صدور پیامی روز جهانی گردشگری را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین : متن پیام مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی جزیره خارگ به شرح ذیل می باشد

 

27سپتامبر مصادف با 6 مهر روز جهانی گردشگری است. از سال 1980، سازمان گردشگری سازمان ملل این روز را به نام روز جهانی گردشگری نام‌گذاری کرده است و آن را جشن می‌گیرد. هدف این نام‌گذاری بالا بردن سطح آگاهی مردم در مورد نقش گردشگری در جهان است، و همچنین نشان دادن تأثیر گردشگری بر ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر دنیا.

هر ساله سازمان جهانی گردشگری UNWTO  با انتخاب شعاری برای این روز محوریت سالانه ای را برای آن تعیین می‌نماید.

سازمان جهانی گردشگری شعار « گردشگری برای رشد فراگیر » را به عنوان روز گردشگری در سال ۲۰۲۱ انتخاب نموده است.
صنعت گردشگری در ایران نیز به مانند دیگر کشور ها تحت تأثیر بیماری کرونا آسیب های بسیاری را متحمل شد.

این تاثیر در جزیره تاریخی و کهن خارگ که دارای ظرفیت های گردشگری ، تاریخی ، طبیعی ، صنعتی  و .... بسیاری است قدری بیشتر از دیگر نقاط کشور از این اپیدمی آسیب دید زیرا که این جزیره‌ تاریخی و کهن علاوه بر بیماری کرونا با محددویت هایی در تردد نیز مواجه است.
امید است با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تاکیدات رئیس محترم جمهور حضرت آیت الله دکتر رئیسی مبنی بر بهره گیری از ظرفیت های اقتصاد دریا محور ، توجه ویژه ای به ظرفیت های بالقوه این جزیره تاریخی و کهن در این حوزه از سوی مسئولین شده با رفع محدودیت ها در چهار چوب قانون بتوان از این ظرفیت ها بهترین بهره را برد.

 حضور جناب آقای مهندس ضرغامی با سابقه طولانی در امر رسانه و مدیریت کلان کشور نوید بخش آینده ای روشن در جهت معرفی و بهره گیری از این ظرفیت هاست و امیدوارم در دوره پسا کرونا که با توجه به رویکرد و عزم اراده قوی دولت سیزدهم در واکسیناسیون همگانی جهت کنترل و در ادامه ریشه کن کردن این بیماری ، شاهد رشد و رونق این صنعت مهم که نقش بساری ویژه ای را در توسعه زیر ساخت های اقتصاد بدون نفت که از تاکیدات موکد مقام معظم رهبری مدظله العالی است ، باشیم.

در پایان با توجه به تقارن این روز با اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و شهدا دشت کربلا ضمن تسلیت اربعین حسینی و گرامی داشت روز جهانی گردشگری برنامه های گرامیداشت این رویداد مهم گردشگری در این پایگاه با مشارکت سمن ها و برخی سازمان ها در روز های آتی اعلام خواهد شد.

و من الله توفیق
شهرام اسلامی
مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی جزیره تاریخی و کهن خارگ

کد خبر 33881

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار