دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 6 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
ماجرای قطع لوله‌های آب کشاورزی بخش ارم چه بود؟
ایسنا/بوشهر دادستان دادسرای عمومی و انقلاب دشتستان گفت:  اداره منابع آب در راستای اجرای قانون و حمایت از کشاورزان مجاز پس از اطلاع رسانی و نصب بنر و پس از ابلاغ اخطاریه، علیه کشاورزان غیر مجاز اقامه دعوا کرده و با اخذ دستور قضایی با همراهی نیروی محترم انتظامی اقدام به قطع لوله و پلمپ آن جهت جلوگیری از اضافه برداشت کرده است.

یاسین حیدری اظهار کرد: در پی انتشار کلیپی از کشاورزان بخش ارم دشتستان مبنی بر قطع و پلمپ لوله‌های غیر مجاز  آب کشاورزی بدون حکم قضایی و برخورد نامناسب نیروی انتظامی با کشاورزان به آگاهی عموم می رساند که دشت ارم جزئی از دشت‌های ممنوعه بحرانی محسوب می‌شود به این معنی که سالیانه بیش از ۲ متر از سفره آب زیرزمینی افت کرده و در آینده احتمال خشک شدن سفره آب زیرزمینی زیاد است.

وی تاکید کرد: استفاده بهینه، معقول و قانونی خواسته اغلب کشاورزان بخش ارم است ولی تعدادی کشاورز اقدام به انتقال آب و اضافه برداشت از سفره آب زیرزمینی می‌کنند.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب دشتستان افزود:  اداره منابع آب در راستای اجرای قانون و حمایت از کشاورزان مجاز پس از اطلاع رسانی و نصب بنر و پس از ابلاغ اخطاریه، علیه کشاورزان غیر مجاز اقامه دعوا کرده و با اخذ دستور قضایی با همراهی نیروی محترم انتظامی اقدام به قطع لوله و پلمپ آن جهت جلوگیری از اضافه برداشت کرده است.

این مقام قضائی خاطرنشان کرد: در اجرای این ماموریت حقوق شهروندی  همانند مابقی ماموریت‌ها به درستی رعایت شده است.

وی عنوان کرد: این حکم بر اساس قانون و پیگیری حقوق عامه صادر و اجرا شده و در اجرای آن هیچگونه ضرب و شتم و یا توهین و بی احترامی  به کشاورزان عزیز صورت نگرفته است.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب دشتستان بیان کرد: انتظار می رود کشاورزان عزیز جهت پایداری منابع آب و اشتغال پایدار تابع قانون بوده و به حکم قانونی صادره تمکین کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از کانال خبری پلیس بوشهر، حیدری در پایان یادآور شد: افرادی که با انتشار کلیپ در فضای مجازی موجب خدشه دار شدن خدمات شبانه روزی ماموران انتظامی شده‌اند تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت .

انتهای پیام

کد خبر 33887
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار