دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 6 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
شایعات فضای مجازی، واکسن هراسی را به دنبال دارد
اراک- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: واکسن هراسی نتیجه شایعات فضای مجازی است در صورتی که ۸۰ درصد فوتی‌های کرونا، افرادی هستند که واکسن دریافت نکرده اند.

یاسر قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مجموع واکسن‌های تزریق شده در استان مرکزی گفت: تا روز گذشته ۵۱۴ هزار و ۹۳۵ نفر دوز اول و ۲۳۸ هزار و۶۸۳ نفر دوز دوم را دریافت کردند.

وی ادامه داد: شهرستان اراک با توجه به جمعیتش با تزریق ۴۵۴ هزار دوز واکسن نسبت به دیگر شهرهای استان پیشرو است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: جامعه هدف هم اکنون در استان مرکزی بالای ۱۵ سال اعلام شده که در مجموع ۷۶۳ هزار و ۹۲۳ نفر باید واکسینه شوند که تا ۵ مهرماه امسال ۳۱.۴۸ درصد دوز اول و دو دریافت کردند و ۶۸.۳۵ درصد دوز اول دریافت کردند.

وی افزود: بیشترین واکسنی که تا به امروز وارد استان مرکزی شده واکسن سینوفارم است و آمار واکسن برکت و آسترازنکا نیز برابری می‌کند. از لحاظ ایمنی هر سه نوع واکسن باهم برابر هستند و چیزی که در حال حاضر مهم است زدن واکسن در اولین فرصت است.

قربانی گفت: شایعات فضای مجازی موجب واکسن هراسی شده است. از مردم انتظار داریم به شایعات توجه نکنند کسانی که در بیمارستان بستری هستند و واکسن نزدند ۱۷ برابر کسانی است که که واکسن زدند و متأسفانه بالای ۸۰ درصد فوتی‌ها کسانی هستند که واکسن نزدند و بیشتر فوتی‌ها سن پایین هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تصریح کرد: در صورتی که ۷۰ درصد جامعه ایمنی نسبی را کسب کنند، می‌توانیم امیدوار باشیم که از کرونا مانند سایر بیماری‌ها مثل آنفلوآنزا و تب مالت عبور کرده‌ایم. کرونا به دلیل ورود به جامعه بشری برای همیشه مثل سایر بیماری‌ها زندگی خواهد کرد اما با افزایش سطح ایمنی مثل سایر بیماری‌ها از کنار آن رد می‌شویم بنابراین در حال حاضر یا باید کرونا بگیریم یا واکسن بزنیم که ساده‌ترین راه واکسن زدن است.

وی افزود: ۲۶ مرکز واکسیناسیون در استان مرکزی فعال هستند که از این تعداد ۷ مرکز در اراک هستند.

کد خبر 33908
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار