دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 6 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
۶۲ بیمار کرونایی در شاهرود بستری هستند/ تزریق ۱۸۳ هزار دوز واکسن
شاهرود- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از کاهش سیر صعودی شیوع کرونا در شاهرود و میامی خبر داد و گفت: تعداد بستری‌های کرونایی در این حوزه به ۶۲ نفر کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا چمن ظهر سه شنبه در نشستی با حضور خبرنگاران و رسانه‌های شهرستان شاهرود به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به ۲۰ ماه دشوار در شهرستان‌های تابعه دانشگاه در زمینه مقابله با بیماری کرونا، بیان کرد: خوشبختانه وجود زیرساخت‌هایی مانند اورژانس شاهرود آماده سازی تخت‌های بیمارستانی و همچنین مراقبت‌های ویژه سبب شد تا در بسیاری شاخص‌های بهداشتی و درمانی کرونا، شهرستان‌های شاهرود و میامی شرایط خوبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در اوج پیک پنجم روزانه شاهد مراجعه ۳۰۰ بیمار کرونایی به بیمارستان در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بودیم، بیان کرد: ما خودمان را حتی برای بیش از این میزان نیز آماده کرده و در مقطعی پیش بینی کمک‌گیری از ارتش و حتی بیمارستان صحرایی را نیز کرده بودیم اما خوشبختانه نیاز به این امر نشد.

ثبت ۲۲ هزار مورد کرونای مثبت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه هم اکنون مجموعاً ۶۲ بیمار کرونایی در شاهرود و میامی بستری هستند، بیان کرد: مراجعه روزانه به بیمارستان بین هشت تا ده نفر در روز است که نسبت به ماه گذشته شاهد کاهش بسیار چشم‌گیری هستیم در نتیجه باید گفت علی رغم اینکه همچنان نگرانی ما درباره شیوع کرونا و حتی سویه های جدید این بیماری پابرجا است اما قدری از میزان شیوع کاسته شده است.

چمن با بیان اینکه در شاخص بستری و همچنین مرگ و میر شهرستان شاهرود دارای وضعیت خوبی به نسبت کشور بود، تاکید کرد: مجموعاً ۲۲ هزار و ۲۱۹ مورد مثبت کرونایی در شاهرود از ابتدای شیوع ویروس تاکنون به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه ۷۵ هزار تست پی سی آر در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از ابتدای شیوع کرونا تاکنون گرفته شده است، تاکید کرد: علی رغم تمام فشارها در این ۲۰ ماه توانستیم عملکرد خوبی را در زمینه تشخیص و همچنین کنترل بیماری داشته باشیم.

مردم برای واکسن مراجعه کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: تا امروز ۱۸۳ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن مقابله با کرونا در شاهرود و میامی تزریق شده است. در این زمینه از رسانه‌ها همچنین می‌خواهیم تا به مردم در زمینه واکسیناسیون و اهمیت آن اطلاع رسانی کنند چرا که گزارش‌های رسیده از مراکز تجمیعی واکسیناسیون شاهرود و میامی حاکی از آمادگی کادر درمان و وجود واکسن به تعداد کافی اما مراجعه اندک مردم می‌دهد.

چمن با بیان اینکه در برخی برهه‌های زمانی تأخیرهای در واکسیناسیون صورت گرفت که البته به دلیل تأمین واکسن در سطح کشور بود، بیان کرد: خوشبختانه امروز این کمبودها دیگر وجود ندارد و آماده واکسیناسیون مردم هستیم لذا انتظار داریم که مردم نیز این مقوله را جدی گرفته و به سرعت به مراکز واکسیناسیون معرفی شده در شاهرود و میامی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه جمعیت تحت پوشش دانشگاه مقداری در زمینه سالمندی نسبت به سطح کشور از نرم بالاتری برخوردار است در نتیجه در شاهرود و میامی بیماری‌هایی مانند دیابت و فشار خون و دیگر بیماری‌های زمینه‌ای نیز بیشتر است، گفت: علی رغم تمام این مسائل، شاخص مرگ و میر در بین بیماران کرونایی شاهرود و میامی نسبت به نرم کشوری کمتر است.

اجرای چند طرح عمرانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه در ۲۰ ماه گذشته که شاهد شیوع ویروس کرونا بوده‌ایم مجموعاً ۳۸۵ نفر در شاهرود و میامی به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند، گفت: بسیاری از این بیماران در واقع بیماری زمینه‌ای داشتند و از این بابت این شاخص مورد محاسبه توسط وزارت بهداشت و درمان نشانگر عملکرد خوب حوزه بهداشت و درمان در شاهرود و میامی دارد.

چمن با اشاره به اینکه علی رغم تمام مشکلات پیرامون کرونا و درگیری‌های کادر درمان و مسائل مرتبط با مدیریت دانشگاه، سعی شده تا پروژه‌های عمرانی و همچنین روند علمی دانشگاه نیز متوقف نشود، تاکید کرد: در همین مدت شیوع کرونا دو خوابگاه ۲۵۰ تخت خوابی در دانشگاه آماده افتتاح شد از سوی دیگر مرکز تحقیقات چشم و بهداشت بینایی و مرکز تحقیقات بهداشت محیط نیز در کنار چند رشته تحصیلی از جمله علوم اعصاب، بهداشت محیط و… در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ایجاد شده است.

کد خبر 33912
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار