دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 6 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی به بالای ۶۰ درصد رسید
بیرجند- استاندار خراسان‌جنوبی گفت: بیش از ۶۰ درصد جمعیت هدف استان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده و حجم قابل توجهی از واکسن نیز وارد استان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ملانوری عصر سه شنبه در ستاد کرونای خراسان‌جنوبی اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در مورد مدیریت کرونا بحث استفاده از ماسکو فاصله‌گذاری اجتماعی است که ارتباط مستقیم با کاهش شروع کرونا دارد.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مجدد به دستگاه‌های دولتی در زمینه استفاده از ماسک ابلاغ و تأکید شود، بیان‌کرد: در حال حاضر واکسیناسیون در خراسان‌جنوبی به عدد خوبی رسیده و بیش از ۶۰ درصد جمعیت هدف استان نوبت اول واکسن را دریافت کرده و حجم قابل توجهی از واکسن نیز وارد استان شده است.

ملانوری افزود: هرچند همه ما می‌خواهیم از تولید داخلی حمایت کنیم اما باید به این مسئله نیز توجه داشته باشیم که بهترین واکسن در دسترس سریع آن است و

وی گفت در حال حاضر مدارس روستایی و عشایری و دروس کارگاهی مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش با شروطی از جمله در نظر گرفتن نرم جمعیتی باز شده است ولی خارج از این ضابطه نباید هیچ مدرسه‌ای بازگشایی شود.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: مبلغان نیز در زمینه تشویق مردم به استفاده از واکسن به ویژه در دهه آخر ماه صفر که توسط به فرصت تبلیغ دارند، تلاش کنند.

محمدعلی واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۹۵ درصد فرهنگیان خراسان‌جنوبی واکسینه شده‌اند، گفت: ۱۲ هزار دانش‌آموز خراسان‌جنوبی از واکسن استفاده کردند.

وی اظهار کرد: در تمامی مدارسی (روستایی و عشایری) که امکان بازگشایی آنها فراهم شده است مواد ضدعفونی کننده در دسترس دانش‌آموزان قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه تلاش و برنامه‌ریزی بر این است تا بتوانیم در آبان ماه مدارس زیر ۳۰۰ نفر را بازگشایی کنیم، یادآور شد: هر زمان که بازگشایی صورت گیرد با حفظ پروتکل‌ها و ضوابط بهداشتی خواهد بود.

کد خبر 33914
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار