دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 6 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
کاهش آمار کرونا باعث افزایش درخواست خون شده است
مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: کاهش آمار بیماران مبتلا به کرونا، آمار جراحی ها و درخواست خون را افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مهدی زاده افزود: با توجه به بالا رفتن میزان جراحی‌های نیازمند به خون مصرف خون افزایش یافته و ذخایر خون استان تهران در شرایط شکننده‌ای قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از شهروندان تهرانی دعوت می‌کنم تا همچون همیشه از بیماران نیازمند به خون حمایت کنند و با پیشقدم شدن در اهدای خون کمک کنند تا وضعیت به حالت متعادل برگردد.

مهدی زاده ضمن ابراز مسرت از کاهش آمار مبتلایان به کرونا در پی واکسیناسیون گسترده گفت: امیدواریم با استقبال بیشتر شهروندان از اهدای خون شرایط پایداری در ذخایر خون استان تهران به وجود آید.

وی افزود: کسانی که واکسن‌های آسترازنکا و اسپوتنیک را دریافت کرده‌اند دو هفته از اهدای خون معاف هستند و بعد از ۱۴ روز شرایط اهدای خون را دارند ولی تزریق دیگر واکسن‌های کرونا منعی برای اهدای خون ندارد و همچنین بهبود یافتگان کرونا نیز می‌تواند یک ماه پس از بهبودی برای اهدای خون مراجعه کنند.

مهدی زاده تاکید کرد: اهدای خون تأثیر واکسن کرونا را کاهش نمی‌دهد و اهدای این حجم از خون در ایمنی اهدا کنندگان پس از تزریق واکسن کرونا تأثیر منفی ندارد و اهدا کنندگان با خیال راحت می‌توانند نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

کد خبر 33927
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار