یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 19 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
آقاي رئيسی قول هايی كه داديد گرفتنيست

خارگ : تبعيض و عدالت دو نقطه ي مقابل هم اند و هميشه در حال ستيز بايكديگر هستند. امروز فرزندم از من پرسيد: چرا در خارگ برخي با يك تماس تلفني بصورت رايگان با پرواز تردد مي كنند اما برخي ديگر براي يك تردد ساده به مركز استان بايد با درد نبود شناور، بليط، صندلي براي نشستن، خرابي كشتي و ساعت ها معطلي روي دريا بسازند ؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خارگ آنلاین طاهره برزگر : تبعيض و عدالت دو نقطه ي مقابل هم اند و هميشه در حال ستيز بايكديگر هستند. امروز فرزندم از من پرسيد: چرا در خارگ برخي با يك تماس تلفني بصورت رايگان با پرواز تردد مي كنند اما برخي ديگر براي يك تردد ساده به مركز استان بايد با درد نبود شناور، بليط، صندلي براي نشستن، خرابي كشتي و ساعت ها معطلي روي دريا بسازند ؟ با شنيدن اين سوال بيش از هر زماني به عدالت ورزي مي انديشم.به اينكه چرا در خارگ امكانات، مزايا، رفاهيات با كلمه ي تبعيض و بومي و شركت نفتي گره خورده است؟ شكي نيست همانطور كه خدمات بايد به شاغلين نفت برشد مردم نيز بايد از امكانات هم سطح  و برابر برخوردار باشند.براستي بايد فرزند بومي خارك باشيد تا از مغز استخوان از عنفوان كودكي اين مسائل را درك كنيد.هيچ جاي كشور براي يك عبور و مرور ساده ي بين شهري تا اين حد درد و رنج را متحمل نمي شويد.جايي كه گاهي از فرط استيصال به واقع اشك از چشم با خون جاري مي شود.اگر مسولان دردهاي مردم را نمايشي مي پندارند كافيست چند صباحي بعنوان يك شهروند عادي در خارگ زندگي كنند.

جزاير بايد مسكوني شوند

سخن ارزنده و مهم رهبر معظم انقلاب حجت را بر  همه ي مسولان تمام مي كند.مسكوني شدن جزاير جز با استقرار امكانات و ارتقاي زير ساخت ها امكان پذير نيست.در سال هاي اخير با تفكر برخي مديران شركت محترم نفت گاهي محروميت ها مردم خارگ را بيش از حد آزرده است.مي شود با يك نظر سنجي ساده اين مساله را آزمود.مردم  يكي از بزرگترين نعمت هايي هستند كه در جزيره راهبردي خارگ بعنوان اولين خط پدافند غير عامل حضور دارند.طبق فرمايشات مقام معظم رهبري؛ اعتماد مردم بزرگترين سرمايه ي مسولان است.پس حل دائم نه موقت معضلات مردم امري بديهي است.

ريشه مشكل تردد كجا قطع مي شود؟

چه مي شود كه وقتي رئيس جمهور در سفر سه ماه پيش خود به استان بوشهر ؛ دستور خريد كشتي مي دهد، مدتي بعد اين مصوبه تبديل به خريد خدمت شناور ها مي شود؟ آيا تلاشي از سوي برخي مديران در اين تغيير مشهود است؟  نكته ي مهم اين است كه اكثر مسافران روزانه ي شناورها افراد شاغل در صنايع هستند و قاعدتا شركت نفت با خريد كشتي در ابتدا به كاركنان خود خدمات مي رساند پس منتي بر سر مردم بومي در مقوله ي خريد كشتي نيست. طي مدت اخير علت ترك خط تردد دريايي خارگ توسط شناورهاي خصوصي علي رغم خريد خدمت توسط شركت نفت چه بوده؟ جز بد عهدي مسولان نفت در باز پرداخت سوبسيدي كه بيشتر آن براي تردد دريايي كاركنان خود شركت هزينه شده است و به پاي مسوليت هاي اجتماعي در قبال مردم نوشته مي شود.چه تضميني است كه مجددا اين مسائل تكرار نشود بخصوص كه قول مديران نفت تا به الان مكتوب نبوده و حاضر به بستن قرارداد مستقيم با شناورهاي بخش خصوصي نيستند.چرا نبايد كشتي براي مردم خريداري شود تا با واگذاري مديريت آن به بخش خصوصي، هم اشتغال زايي شود و هم شركت ها خدمات خود را از خود مردم بخرند؟

بودجه اي كه به جوي مي رود

اگر مسولان عمليات عمومي  گزارش هزينه هايي كه سالانه به پاي مسوليت هاي اجتماعي در قبال مردم خارگ نوشته مي شود را بصورت شفاف طبق قوانين نظامنامه ي مسوليت هاي اجتماعي نفت به گوش مردم برسانند تا متوجه شويم با هزينه هاي گزافي كه براي حضور كشتي فلات قاره يا حضور پرواز موقت به اسم بومي و به كام بوكينگ  مي شود؛ آيا  مي توان با اين هزينه تراشي ها براي مردم و  شاغلان خود شركت نفت حداقل يك كشتي جديد خريد؟ علاوه بر اين با توجه به اينكه اداره ي عمليات عمومي عملا بخشي از شركت نفت است ،بحث تردددريايي بايد به سازماني جدا بنام سازمان حمل و نقل دريايي واگذار شود چراكه تا كنون نفت و عمليات عمومي حاضر به بستن قرارداد مستقيم با شناورهاي بخش خصوصي نشده اند و مشكلات تردد روزبه روز بغرنج تر شده است.

کد خبر 40251

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار