شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 4 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
روند افزایشی کرونا در گیلان/ ۶۷ نفر بستری شدند
رشت- سخنگوی علوم پزشکی گیلان با اشاره به روند افزایش بستری های کرونایی در استان، گفت: در شبانه روز گذشته ۶۷ نفر بستری شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، فردین مهرابیان ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: همزمان با اوج گیری کرونا و سویه جدید آن در کشور در استان گیلان نیز شاهد افزایش تدریجی بیماران بستری در بیمارستان‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه تعداد مجموع بیماران بستری کرونایی در بیمارستان‌های گیلان در مقایسه با هفته گذشته افزایش یافته و به ۲۵۱ نفر رسیده است، گفت: بستری‌های روزانه نیز در حال افزایش بوده و در شبانه روز گذشته ۶۷ بیمار جدید در مراکز درمانی گیلان بستری شدند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به متأسفانه حال ۳۲ بیمار وخیم گزارش شده است، افزود: در حال حاضر نیز ۳۶ بیمار کرونایی بد حال در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های گیلان بستری هستند که هشت نفر از آنها امروز به این بخش منتقل شدند.

مهرابیان به تغییر رنگ کرونایی برخی از شهرستان‌های استان گیلان اشاره و اضافه کرد: هفت شهرستان گیلان از وضعیت آبی به زرد تغییر رنگ داده اند.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت پرهیز از هر گونه عادی انگاری با توجه به سرعت و قدرت بالای انتقال امیکرون، تصریح کرد: شهروندان باید با جدیت بیشتری در زمینه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اقدام کنند و در کنار آن توجه به واکسیناسیون نیز بسیار اهمیت دارد.

مهرابیان با اشاره به اینکه تزریق دُز سوم واکسن کرونا در ایجاد سطح بالای ایمنی ایجاد کند از شهروندان خواست تا نسبت به تزریق واکسن کرونا جدیت داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت ۴۶۱ پایگاه واکسیناسیون در گیلان و ۲۱۶ پایگاه در شهرستان رشت، ادامه داد: قطعاً توجه به این موارد تا صدر بالایی از ابتلاء و انتقال و انتشار ویروس کرونا جلوگیری می‌کند.

کد خبر 40669
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار