شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 4 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
بیش از ۹۰درصد افراد دارای علائم سرماخوردگی مبتلا به امیکرون هستند
کاشان - استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بیش از ۹۰ درصد افراد دارای علائم سرماخوردگی مبتلا به سویه جهش یافته ویروس کرونا یا امیکرون هستند.

احمد نجفی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به افزایش مراجعات به مراکز درمانی و سرپایی در سطح منطقه کاشان اظهار داشت: عادی انگاری مردم و عدم اتخاد تصمیمات قاطع در بین مسئولان باعث شده است که شاهد افزایش انفجاری بیماران مبتلا به امیکرون در منطقه کاشان باشیم.

وی با بیان اینکه لازم هست هر فرد با مشاهده هرگونه علائم سرماخوردگی با فرض ابتلاء به امیکرون مراقبت‌های لازم را انجام دهد، ابراز داشت: متأسفانه ساده انگاری برخی و عدم توجه به این بیماری باعث شده است که روند درمانی آنها با سختی و مشقت همراه باشد.

این متخصص عفونی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد افرادی که در کاشان دارای علائم سرماخوردگی بودند به امیکرون مبتلا شده‌اند، تصریح کرد: این افراد اغلب دارای آبریزش بینی و سردرد، گلودرد و ضعف و بی حالی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه افراد سالمند و همچنین بیماران مبتلا به بیماران کلیوی، دیابت، قلبی و ریوی و سایر افرادی که واکسینه نشده‌اند در معرض بیماری نوع شدیدتر کرونا هستند، گفت: متأسفانه با افزایش موارد بستری در بیمارستان‌های منطقه کاشان بخش‌های مربوط به بیماران غیرکرونایی به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شده است.

نجفی با بیان اینکه شیوع پیک بعدی کرونا در کاشان تقریباً قطعی به نظر می‌رسد، افزود: پیشنهاد ما به مدیران و مسئولان تصمیم گیرنده این است که حداقل برای دو هفته تمامی مدارس تعطیل شود.

وی با اشاره به اینکه از مردم می‌خواهیم دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را حتماً رعایت کنند، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مراکز شیوع تجمعات عزا و شادی و مهمانی‌های خانوادگی است و از این رو لازم است مدتی این تجمعات توسط شهروندان تعطیل شود.

این استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد: یکی از بهترین راه‌های در امان ماندن از سویه جدید ویروس کرونا واکسیناسیون است و از این رو افراد لازم است شهروندان و به خصوص اقشار آسیب‌پذیر جامعه در تکمیل روند واکسیناسیون خود اهتمام بورزند.

وی ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده بیش از ۵۰ درصد افراد جامعه به امیکرون مبتلا خواهند شد.

کد خبر 40686
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار