شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 4 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
امیکرون آمار مبتلایان را نسبت به پیک‌های قبلی افزایش می‌دهد
سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: با توجه به اینکه قدرت سرایت سویه امیکرون بالاست، پیش‌بینی می‌شود آمار مبتلایان نسبت به پیک‌های قبلی بیشتر باشد.

مهرداد بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت کرونا و سویه امیکرون در استان البرز اظهار کرد: پیک ششم کرونا در کشور و همچنین استان البرز آغاز شده است، چراکه در دو هفته گذشته به خصوص در روزهای اخیر تعداد بیماران سرپایی و مبتلایان به کرونا افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه موج افزایش تعداد بیماران سرپایی به بیماران بستری نیز سرایت خواهد کرد، تصریح کرد: اگرچه امیدواریم با توجه به واکسیناسیون انجام شده و خصوصیتی که از سویه امیکرون تا الان سراغ داریم تعداد موارد بستری مانند پیک‌های قبلی نباشد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز تصریح کرد: با توجه به اینکه قدرت سرایت سویه امیکرون بالاست، پیش‌بینی می‌شود آمار مبتلایان نسبت به پیک‌های قبلی بیشتر باشد.

وی ادامه داد: براین اساس باید آمادگی لازم را برای افزایش موارد بستری داشته باشیم و پیشگیری‌های لازم را جهت مهار سویه امیکرون اتخاذ نماییم‌.

بابایی خاطرنشان کرد: موارد فوتی در استان تغییری نداشته و تنها یک نفر بر اثر سویه امیکرون در البرز فوت کرده است.

وی گفت: علائم امیکرون شبیه سرماخوردگی همراه با آبریزش بینی، گلودرد، ضعف و خستگی بدنی است و در صورت این علائم باید در منزل حداقل ۵ روز قرنطینه شوند و اطرافیان باید با ماسک در بیرون منزل حضور داشته باشند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه این موج رسماً در کشور آغاز شده و باید جدی گرفته شود، اظهار کرد: علاوه بر واکسیناسیون دز سوم که اثر بخش است، افرادی که صرفاً یک یا دو دز واکسن را دریافت کردند، اگر بیش از سه ماه از تزریق واکسن گذشته باشد ممکن است بدنشان مقاومت کمتری در برابر این سویه داشته باشد، از این رو حتماً نسبت به تزریق دز سوم اقدام کنند.

وی بیان کرد: واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال از امروز در البرز آغاز شده است و اگر والدین رضایت دارند نسبت به تزریق واکسن کودکان خود نمایند.

بابایی متذکر شد: علاوه بر تزریق واکسن رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و دوری از تجمعات و دورهمی‌ها و تغذیه در کنترل این بیماری مؤثر است.

کد خبر 40692
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار