شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 4 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
روند واکسیناسیون با افزایش مراکز ثابت و سیار تسریع شود
خرم‌آباد- فرماندار مرکز لرستان بر ضرورت تسریع در روند واکسیناسیون با افزایش مراکز ثابت و سیار تزریق واکسن تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر طولابی امروز شنبه در جلسه ستاد کرونا شهرستان خرم آباد با اشاره به سرعت تغییر رنگ بندی کرونایی شهرستان‌های مختلف کشور از جمله خرم آباد، دلیل این تغییرات سریع را سرعت بالای شیوع و همه گیری سویه اُمیکرون اعلام و آمادگی هر چه بیشتر اعضای ستاد و اجرای تمهیدات لازم را خواستار شد.

وی، آمادگی همه جانبه اداره بهداشت شهرستان از نظر دارویی و درمانی را بسیار مهم ارزیابی کرده و رفع کمبودهای احتمالی را ضروری دانست.

فرماندار مرکز لرستان با اشاره به تصمیم ستاد استانی کرونا مبنی بر مجازی شدن مقطع ابتدایی به مدت یک هفته، از مسئولین آموزش و پرورش خواست، آموزش حضوری سایر مقاطع با رعایت هر چه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

طولابی خواستار راه اندازی گشت‌های تخصصی و مشترک دستگاه‌های متولی و تشدید نظارت‌ها مانند زمان پیک قبلی و کنترل دقیق تمامی مراکز خصوصاً مراکز تجمعی نظیر رستوران‌ها و مراکز اقامتی شد.

وی، فعالیت همه صنوف خرم آباد و سالن‌های ورزشی و هتل‌ها و رستوران‌ها و همچنین ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری را بر اساس سامانه هوشمند کنترل بیماری کرونا منوط به داشتن کارت واکسن و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی دانست و گفت: در غیر این صورت از فعالیت صنوف با استفاده از اهرم‌های بازدارنده نظیر پلمب و معرفی به مراجع قضائی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

فرماندار مرکز لرستان، برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی پیش رو در اماکن مسقف را طبق دستور ستاد ملی کرونا با رعایت محدودیت زمانی و جمعیتی و با رعایت تمامی پروتکل‌های اعلامی از سوی این ستاد عملی دانست.

طولابی بر ضرورت شتاب بخشی به روند واکسیناسیون با افزایش مراکز تزریق واکسن ثابت و سیار در برخی اماکن عمومی و مراکز تجمعی نظیر دانشگاه‌ها و فرهنگ سازی با استفاده از رسانه‌های جمعی، فضای مجازی و ترغیب کارکنان ادارات و اساتید و دانشجویان برای تزریق واکسن توسط مسئولین دستگاه‌های اجرایی و مسئولین ادارات تاکید کرد.

کد خبر 40699
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار