سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 7 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
وضعیت شکننده کرونا در استان سمنان/ جلسات غیرضروری تعطیل شود
سمنان- استاندار سمنان ضمن بیان اینکه با توجه به رنگ‌بندی، وضعیت کرونا در استان نگران‌کننده و شکننده است، گفت: جلسات غیر ضروری باید تعطیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی غروب شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا به میزبانی سالن جلسات یادگار امام استانداری سمنان ضمن بیان اینکه با توجه به رنگ‌بندی وضعیت فعلی کرونا در استان نگران‌کننده است، ابراز داشت: بر این اساس جلسات غیر ضروری در استان سمنان باید تعطیل و بر فعالیت تالارها، باغ‌ها و رستوران‌ها نظارت جدی و کلی صورت گیرد.

وی بابیان اینکه در صورت عدم مراقبت و رعایت پروتکل‌ها با افزایش سیر صعودی و بستری بیماران مواجه خواهیم شد، افزود: این مهم می‌طلبد تا کمیته بازرسی ستاد کرونا میزان رصد و بازرسی‌های خود از واحدها را افزایش داده و از تمام ظرفیت‌های موجود در این زمینه استفاده کند.

استاندار سمنان بابیان اینکه حوزه سلامت مردم بسیار موضوع بااهمیتی است، ابراز داشت: تشویق و ترغیب روستاییان به واکسن زدن به‌ویژه دوز سوم و رعایت پروتکل‌ها در مدارس مباحث مهمی هستند که از سوی دفتر امور روستایی استانداری با بهره‌گیری از پتانسیل دهیاری‌ها و آموزش‌وپرورش باید نظارت جدی‌تری انجام شود.

هاشمی با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) در حوزه سلامت و بهداشت به‌ویژه اطلاع‌رسانی و تشویق و ترغیب مردم به رعایت پروتکل‌ها و تزریق واکسن می‌توانند دستگاه‌ها را یاری دهند، تصریح کرد: از سویی می‌بایست در صورت نیاز امکانات دستگاه‌های دولتی نیز در اختیار حوزه بهداشت و درمان و مدیریت مقابله با کرونا قرار گیرد.

وی بابیان اینکه خیران نیز در این راه می‌توانند نقش مهمی در پیشگیری از شیوع کرونا ایفا کنند، افزود: تبلیغات و ارائه راهکارهای مناسب تبلیغی در راستای تزریق دز سوم واکسن دیگر مواردی که انجام آن‌ها به شدت برای پیشگیری از شیوع بیشتر کروتا توصیه می‌شود.

کد خبر 40711
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار