سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 7 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
تنها ۶۸ درصد بانه‌ای‌ها نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند
بانه- رئیس شبکه بهداشت و درمان بانه گفت: تنها ۶۸ درصد جمعیت هدف این شهرستان نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و برای مصون‌سازی عمومی نیازمند واکسیناسیون ۸۰ درصدی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آرش رشیدی شنبه شب در جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا شهرستان بانه اظهار کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد کاهش تعدادی بستری شدگان کرونایی در آذر و دی بودیم که متأسفانه از بهمن ماه شاهد روند صعودی هستیم.

وی افزود: ظرفیت بیمارستان بانه برای پذیرش بیماران کرونایی پایین است و ما نمی‌توانیم دیگر بیماران را نادیده بگیریم چرا که بیماری‌هایی که نیاز به جراحی دارند و یا بیماری‌های خاصی نباید از امکانات محروم بمانند.

رشیدی خاطرنشان کرد: با توجه به واکسیناسیون جهانی احتمال می‌رود بعضی از قاره‌ها همچنان درگیر این بیماری باشد.

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان بانه تصریح کرد: با تلاش نیروهای مرکز بهداشت و مشارکت مردمی از جمعیت ۱۲۸ هزار نفری که شامل واکسیناسیون می‌باشند توانستیم ۸۲ درصد آنها را راضی کنیم که نوبت اول را بزنند.

رشیدی افزود: در واکسیناسیون نوبت دوم هنوز به ۷۰ درصد نرسیده‌ایم و این میزان ۶۸ درصد است اما طبق پژوهش‌های به عمل آمده اگر نوبت دوم زیر ۸۰ درصد باشد ایمنی کافی در آن جامعه انجام نشده است.

وی نسبت به تجمعات گروهی و خانوادگی هشدار داد و گفت: میزان سرایت نوع جدید جهش یافته کرونا بسیار بیشتر بوده و در برخی پژوهش‌ها به ۵۰ برابر بیشتر از انواع دیگر است.

رشیدی اظهار کرد: بیشتر نگرانی برای این است که مجوز واکسن کودکان بسیار دیر صادر شد و هنوز افراد زیادی در این سن هستند که واکسینه نشده‌اند و در معرض خطر هستند.

فرماندار بانه نیز در این جلسه گفت: یک همدلی ایجاد شد که مردم بیشتر مراقب سلامتی خودشان باشند و بیماری منحوس کرونا باعث شده که ما یک سری تغییرات در زندگی داشته باشیم.

اسماعیل رستم پور افزود: در این مدت کرونا درگیری‌هایی برای خانواده‌ها ایجاد کرد و این درگیری‌ها باعث شد ما بفهیم هر لحظه آسیب پذیریم و می‌توانیم با همدلی و همکاری یکدیگر بر هر مشکلی پیروز شویم.

وی خاطرنشان کرد: به ایام دهه مبارک فجر و بعداز آن ایام نوروز نزدیک می‌شویم و مردم باید بیشترین رعایت پروتکل بهداشتی را انجام دهند.

کد خبر 40724
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار