چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 8 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
سمنان آبی شد/ مراجعه ۱۲۰ بیمار مشکوک کرونا به بیمارستان‌ها
سمنان- طبق رنگ بندی اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان، شهرستان سمنان در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفت، اما همچنان شهرستان‌های سرخه و آرادان در وضعیت نارنجی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، ستاد مقابله با کرونا بر طبق آمارهای ارسال شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود رنگ بندی جدید حاکم بر استان را اعلام کرد که طبق آن شهرستان سمنان از وضعیت زرد به شرایط آبی کرونایی تغییر وضعیت داده است اما این به معنای پایان کرونا و عادی انگاری شرایط نخواهد بود.

در این رنگ بندی همچنین غرب استان درگیر کرونا است و گرمسار و آرادان در وضعیت نارنجی یا همان هشدار جدی قرار دارند و دیگر شهرستان‌های شاهرود مانند مهدی شهر، شاهرود، دامغان و میامی در شرایط زرد کرونایی یا همان هشدار قرار گرفته است که نشان می‌دهد هنوز با شرایط عادی و تثبیت شده کرونا در استان فاصله زیادی داریم.

طبق اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی شاهرود و سمنان در ۲۴ ساعت منتهی به شامگاه جمعه ۱۲۰ نفر با علائم مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند و ۱۳ بیمار هم به دلیل وخامت وضعیت در بخش آب سی یو بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند.

در این بازه زمانی ۳۴ مورد قطعی مثبت کرونایی نیز در استان سمنان به ثبت رسید و پنج بیمار هم بستری شدند که نسبت به روز قبل افزایش را نشان می‌دهد همچنین ۲۹ نفر هم برای طی کردن دوره درمان به صورت سرپایی مداوا و راهی منزل شدند.

همچنان هشدارهای مسئولان استان سمنان رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و همچنین دوری از تجمعات است واکسیناسیون به خصوص دز سوم از دیگر تأکیدات مهم مسئولان مقابله با کرونا محسوب می‌شود.

از فردا مدارس استان سمنان به صورت حضوری باز خواهند بود و اکیپ‌های سیار واکسیناسیون از روز بیستم فروردین ماه در مدارس به دانش آموزان در حضور اولیا انها واکسن تزریق خواهند کرد. گفتنی است همراه شدن سال نو و همچنین ماه رمضان نگرانی شدید از برگزاری مهمانی‌ها و دورهمی ها در محیط بسته و شیوع کرونا را یک بار دیگر در استان تقویت کرده است.

کد خبر 44279
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار