پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 9 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
حمایت از مردم فلسطین یک وظیفه اسلامی و دینی است
گناوه- امام جمعه گناوه گفت: امروز حمایت از فلسطین نه به عنوان یک سرزمین مسلمان بلکه به عنوان یک وظیفه اسلامی و دینی است که ما باید حمایت خود را از مظلوم انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به روز جهانی قدس افزود: روز جهانی قدس یکی از ابتکارات امام (ره) که برگرفته از آموزه‌های قرآنی و دینی است.

وی گفت: مسجد الاقصی از مکان‌های ارزشمند در دین مبین اسلام و آیات نورانی قرآن بیان شده و اولین قبله گاه مسلمانان و دومین حرم امن الهی است.

وی ادامه داد: امروز بیش از ۷ دهه از اشغال سرزمین قدس توسط رژیم صهیونیستی می‌گذرد و ۷۰ سال است که مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین در مقابل همه امکانات نظامی رژیم صهیونیستی که با حمایت آمریکا علیه آنها به کار گرفته می‌شود جانانه مقاومت می‌کنند.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان امسال برای رزمندگان فلسطینی ماه متفاوتی بود و حماس و مقاومت گنبد آهنین را برای صهیونیست‌ها ناامن کردند.

امام جمعه گناوه یادآور شد: امروز حمایت از فلسطین نه به عنوان یک سرزمین مسلمان بلکه به عنوان یک وظیفه اسلامی و دینی است که ما باید حمایت خود را از مظلوم انجام دهیم.

وی تصریح کرد: امروز مردم ولایتمدار شهرستان گناوه همگام با آزادی خواهان جهان و مردم ایران اسلامی به ندای امام راحل و رهبری و شهدا بار دیگر لبیک گفتند و در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافتند و حمایت خود را از مظلومان عالم به خصوص مردم فلسطین اعلام کردند.

وی گفت: امروز مردم آماده‌اند تا به فرمایش پیامبر (ص) امیرالمومنین علی (ع) و ائمه (ع) در حمایت از مظلومان لبیک بگویند.

اعضای شورا وحدت و همدلی خود را حفظ کنند

امام جمعه گناوه با گرامیداشت ۹ اردیبهشت روز شوراها ادامه داد: مردم از شوراها انتظار دارند وحدت و همدلی را بین اعضای شورا و با شهردار حفظ کنند و تفرقه و دودستگی بین آنها ایجاد نشود و در کنار هم به عمران و آبادی و حل مشکلات شهر کمک کنند.

وی گفت: اگر در نظام اسلامی مسئولیتی پذیرفته می‌شود باید با هدف خدمت به مردم باشد و در شهرستان گناوه اتحاد و همدلی در بین مسئولان همیشه بوده و باید این وحدت و همدلی و صمیمیت بیشتر باشد که مردم شاهد این وحدت باشند.

وی با اشاره به ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس گفت: دشمنان کشور ما از جمله پیر استعمار انگلیس به دنبال جعل اصطلاح خلیج عربی هستند و این خلیج فارس یادآور رشادت‌ها ی رزمندگان و شهدای بزرگی مانند شهید مهدوی‌ها است که در برابر آمریکایی‌ها ایستادند و خون پاک آنها خلیج همیشه فارس را رنگین کرد.

امام جمعه گناوه بیان کرد: روز ملی خلیج فارس را باید زنده نگه داشت و اجازه ندهیم که دستخوش تحریف شیاطین شود و عزت و استقلال کشور ما باید حفظ شود.

وی با اشاره به هفته کار و کارگر گفت: کارگران ستون فقرات کشور هستند و در اسلام و روایات ائمه و پیامبر (ص) دارای جایگاه بلند و والا و مورد احترام هستند.

امام جمعه گناوه خاطرنشان کرد: ارزش و جایگاه کارگر نه تنها در لقلقه زبان باشد بلکه باید از آنها تجلیل شود و مشکلات آنها را باید رفع کرد و دولتمردان در تلاش برای حل مشکلات آنها هستند.

وی گفت: کارگران نباید مجبور شوند برای مطالبه گری خواسته‌های به حق خود به کف خیابان بیاید بلکه باید مطالبات آنها رسیدگی شود.

وی گفت: جامعه کارگری ما جامعه وفادار به نظام و انقلاب و ملت هستند و هفته کار و کارگر فرصتی برای رسیدگی به مشکلات این قشر است.

کد خبر 45473
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار