یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 5 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
فعالیت ۴۳ پایگاه سنجش سلامت و آمادگی نوآموزان در استان بوشهر
بوشهر- مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از فعالیت ۴۳ پایگاه سنجش سلامت و آمادگی نوآموزان در استان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۲۵ هزار نوآموز زیر پوشش طرح قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی موحدی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از روز گذشته طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به پیش دبستانی و دبستان در استان بوشهر آغاز شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۴۳ پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان خاطرنشان کرد: ۲۹ پایگاه ثابت و ۱۴ پایگاه سیار در ۱۸ شهرستان و منطقه برای اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود به پیش دبستان و دبستان فعال می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: سال گذشته برای نخستین بار همه نوآموزان بدو ورود به دبستان در این استان زیر پوشش طرح سنجش قرار گرفتند.

موحدی بیان کرد کرد: نوبت دهی برای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از ۲۲ خرداد ماه سال جاری برای نوآموزان پیش دبستانی و نیز نوآموزانی که در سال تحصیلی پیش‌رو وارد پایه اول ابتدایی می‌شوند و جامانده‌های احتمالی سنجش سال تحصیلی گذشته آغاز شده انجام شده است.

سنجش ۲۵ هزار نوآموز

وی افزود: بر اساس برآورد انجام شده پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۲۵ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و هفت هزار نوآموز پیش دبستانی در استان بوشهر زیر پوشش طرح سنجش سلامت نوآموزان قرار گیرند.

موحدی تاکید کرد: با توجه به پیوند سامانه‌های سنجش و سیدا در سال تحصیلی جدید امکان ثبت نام دانش آموزان بدون انجام سنجش به هیچ عنوان امکان پذیر نیست و والدین ضمن توجه به این نکته، فرایند سنجش نوآموز خود را به هیچ عنوان به تأخیر نیندازند.

وی با اشاره به مراحل اجرایی طرح سنجش گفت: در اولین گام، مدیر مدرسه بعد از ثبت نام نوآموز و نوبت گیری برای وی، رسید نوبت سنجش را در اختیار خانواده نوآموز قرار داده و پس از آن خانواده در روز و ساعت مقرر با همراه داشتن اصل شناسنامه نوآموز و شناسنامه و کارت ملی والدین، کارت واکسن تکمیل شده و یک قطعه عکس سه در چهار از نوآموز همراه با وی به پایگاه سنجش مراجعه می‌کند تا ارزیابی و غربالگری اولیه نوآموز انجام شود.

موحدی گفت: نوآموزانی که در هر یک از مراحل غربالگری اولیه مشکوک به وجود مشکل باشند به پایگاه ارزیابی تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

کد خبر 47341
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار